English

استاندار: در چهار فصل سال ۱۴۰۱، شاهد کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی بودیم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای مصوبات یکشنبه های حمایت از تولید، ۱۴۱ واحد راکد و نیمه راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار: در چهار فصل سال ۱۴۰۱، شاهد کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی بودیم

به گزارش موج نیوز، محمدصادق معتمدیان در برنامه بزرگراه رادیو اقتصاد با اشاره به ابتکار تشکیل شورای راهبردی تحقق شعار سال در استان، افز‌ود: این شورا با هدف مسئول سازی دستگاههای متولی و تعیین وظایف بخش های حاکمیتی، دولتی، خصوصی و مردمی در راستای اجرای دقیق و صحیح برنامه ها راه اندازی شده است.

وی همچنین از تشکیل ۷ کمیته در قالب شورای راهبردی استان خبر داده و خاطرنشان کرد: کمیته های هفتگانه در زمینه های سرمایه گذاری، اشتغال، احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، بهره وری، مهار تورم، ارتقاء و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و اقتصاد خلاق، برنامه های اجرایی مرتبط با هر دستگاه را در این شورا پیش خواهند برد.

استاندار آذربایجان‌غربی به اجرای طرح یکشنبه های تولید از سال گذشته برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرده و افزود: در این طرح یک روز هفته به عنوان یکشنبه های حمایت از تولید و سرمایه گذاری تعیین شده و با همراهی مسئولان اقتصادی استانی و در قالب ستاد تسهیل رفع موانع تولید، در واحدهای صنعتی و تولیدی حضور یافتیم.

معتمدیان همچنین اولویت یکشنبه های حمایت از تولید را احیای واحدهای راکد و نیمه راکد معرفی کرده و یادآور شد: در یکشنبه های حمایت از تولید، نیازهای واحدهای راکد و نیمه فعال در حوزه هایی چون تسهیلات بانکی، سرمایه در گردش، مالیات و مشکلات زیرساختی بررسی و رفع می شود.

وی در ادامه از برگزاری ۶۳ یکشنبه حمایت از تولید در آذربایجان‌غربی خبر داده و اضافه کرد: در قالب یکشنبه های حمایت از تولید، از ۱۳۲ واحد بازدید به عمل آمده و تا به امروز شاهد تحقق و اجرای ۷۰ درصدی حدود ۳۵۰ مصوبه این بازدیدها بوده ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی از برنامه ریزی برای اجرای طرح یکشنبه های حمایت از تولید در سال جدید در دیگر شهرستان های استان نیز خبر داده و افزود: دفتر پیگیری اجرای مصوبات یکشنبه های حمایت از تولید، به صورت مستمر پیگیر احیای واحدهای راکد و نیمه راکد بوده است.

معتمدیان در پایان به توفیق ۱۱۰ درصدی در تحقق تعهدات اشتغالزایی و حمایت از تولید استان در سال گذشته اشاره کرده و گفت: با برنامه ریزی ها و ریل گذاری انجام شده، در چهار فصل سال گذشته، شاهد کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی بودیم و در سه فصل همین سال نیز نرخ بیکاری تک رقمی داشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه