English

دستگیری عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از دستگیری عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی خبر داد.

دستگیری عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ سید مختار باویر در تشریح این خبر گفت: طی شکایت خانم نوجوان با موضوع دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شبکه های اجتماعی ، به درخواست شاکیه پرونده تشکیل و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بررسی کارشناسان پرونده مشخص شد مجرم سایبری با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری اقدام به تهدید به انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی کرده بود که بلافاصله با اخذ مستندات دیجیتال و انجام تحقیقات فنی و پلیسی با کشف سرنخ های مختلف پیرامون موضوع، هویت واقعی متهم را شناسایی و در یک عملیات موفق دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

 این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم در بازجوئی خود اعتراف کرد با عضویت در گروهای مختلف اعتماد دختران نوجوان را جلب و کد 5 رقمی ورود به صفحات شبکه های اجتماعی آن را دریافت و با ورود به حساب های کاربری اقدام به دسترسی به تصاویر و پیام های خصوص قربانیان نموده وبا ایجاد مزاحمت سعی در سطح دوستی و تهدید به انتشار تصاویر خصوص و خانوادگی شاکیه کرده است . 

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص نوجوانان نسبت به ارتباط با افراد ناشناس به ظاهر موجه و همچنین نگهداری تصاویر و ‏فیلم‌های خصوصی خود دقت بیشتری داشته باشند، نگذارند تصاویر خصوصی آن‌ها در اختیار دیگران باشد و به هیچ عنوان آنها را در فضای مجازی برای ‏دیگران، حتی نزدیکان و بستگان خود ارسال نکنند، زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

سرهنگ باویر در پایان گفت : به شهروندان توصیه می شود در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق رایانامه پلیس فتا دهلران به ادرس Dehloran.fata@cyberpolice.ir و همچنین شماره تماس های 08433723600-08421824679 گزارش کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه