English

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

رسالت همه ما در هر مسئولیتی که قرار داریم فقط خدمت رسانی به مردم است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت همه ما در هر مسئولیتی که قرار داریم فقط خدمت رسانی به مردم است و اگر شهروند نباشد فلسفه کار شهرداری معنا ندارد اما وقتی شهروندی وارد مجموعه شهرداری می شود ناراحت می شویم.

رسالت همه ما در هر مسئولیتی که قرار داریم فقط خدمت رسانی به مردم است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با جضور در شهرداری منطقه دو ضمن دیدار با کارکنان شهرداری از تلاش آنها در خدمت رسانی به شهروندان تقدیر کرد.

لطف الله سیاهکلی در جمع مدیران و معاونان شهرداری منطقه دو اظهارداشت: کارکنان شهرداری همواره در معرض قضاوت و ارزیابی قرار دارند و به دلیل گستردگی و تنوع خدمات کار سختی دارند.

وی بیان کرد: مدیریت در مجموعه شهرداری ها متفاوت است ولی در هر شرایط بایستی اخلاق مداری و مهربانی در برخورد با نیروها و ارباب رجوع مورد توجه قرار گیرد.

سیاهکلی گفت: مدیر باید ابتدا کارکنان خود را بدرستی سامان دهد تا انگیزه کارمند برای خدمت بیشتر شود و هر روز با روحیه بالا و نشاط وارد محیطز کاری خود شود.

وی اضافه کرد: محیط کار باید دلچسب باشد تا کیفیت کار بالا برود و استفاده از تجارب دیگران و توجه به مدیریت هوشمندانه می تواند در موفقیت کارها موثر باشد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآوردشد: امروز نظام اسلامی در جایگاهی است که رای مردم بسیار ارزشمند هرچند گاهی اوقات در یک برداشت اشتباه برخی عنوان می کنند کارهایی که نمایندگان انجام می دهند برای گرفتن رای است اما به اعتقاد من هرکس برای گرفتن رای کار کند عاقل نیست و صادقانه اعلام می کنم که دوران نمایندگی را فقط فرصتی برای ساختن دنیا و آخرت خود می دانم.

وی استفاده از ابزار تشویق و تنبیه را در تقویت انگیزه کارکنان به خدمت موثر دانست و افزود: قرآن دستور مدیریتی زیادی دارد اما از آن استفاده نمی کنیم در حالی که خداوند با ابزار تنبیه و تشویق دنیا را اداره می کند.

سیاهکلی تصریح کرد: مدیریت الهی عجیب است و دنیا را با اشراف و جامعیت اداره می کند و مدلی بنام توبه هم دارد که همیشه زمینه بازگشت برای خطاکاران باز است اما آیا ما هم حاضریم اگر کارمندی خطا کرد او را ببخشیم.

وی اضافه کرد: اشکال کار این است که انسان را در ردیف اشیا می بینیم در حالی که جانشین خداست و اختیارات گسترده ای دارد ولی ما کرامت وی را حفظ نمی کنیم و مانند یک شی با مردم برخورد می کنیم به همین دلیل گاهی کرامت شهروندان زیر سوال می رود لذا بهتر است در سیستم مدیریت توبه را معیار قرار دهیم و بخشش و تکریم را جدی بگیریم.

سیاهکلی اضافه کرد: پیشانی کار ما قانون نیست بلکه استفاده از ظرفیت قانون برای حل مشکل است و ما ذیل قانون زندگی می کنیم و مانند چتری است که زیر آن هستیم و قرار نیست عین قانون زندگی کنیم به همین دلیل مقررات و بخشنامه وضع کرده ایم.

این نماینده مجلس اظهارداشت: رسالت همه ما در هر مسئولیتی که قرار داریم فقط خدمت رسانی به مردم است و اگر شهروند نباشد فلسفه کار شهرداری معنا ندارد اما وقتی شهروندی وارد مجموعه شهرداری می شود ناراحت می شویم.

وی بیان کرد: شان نمایندگان مجلس هم فقط همین مردم هستند اما وقتی شهروندی وارد دفتر ما می شود ناراحت می شویم و این رویکرد باید تغییر کند و بدانیم نیامده ایم برای مردم ژست بگیریم بلکه آمده ایم گره گشای مشکلات آنها باشیم و بی منت نوکری آنها را انجام دهیم.

سیاهکلی اظهارداشت: بعنوان یک نماینده در مجلس برای صیانت از حقوق مردم باید فریاد بزنم اما در مقابل مردم حق ندارم صدایم را بلند کنم و وظیفه دارم با کمال تواضع و فروتنی نوکری آنها را افتخار بدانم و برای گره گشایی از مشکلاتشان با همه توان اقدام کنم.

وی گفت: در قرآن و نهج البلاغه روش های مدیریتی و حکمرانی وجود دارد و اگر از آنها الهام بگیریم بسیاری از روش های مدیریت ما اصلاح می شود و حتما مردم نیز راضی خواهند شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شهرداری گاهی براحتی یک مدیر را برای رعایت نکردن موارد قانونی زیر سوال برده و تخریب می کنند که بهترین راهکار برای این که به شما اتهامی نزنند این است که در تصمیم گیری ها حتما از کمیته های تخصصی تبعیت کنید تا کمیته جوابگو باشد زیرا اگر تصمیمات فردی بگیریدحتما زیر سوال می روید و احتمال خطا نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر کمیته های تخصصی در شهرداری ها تقویت شوند و شهرداران و مدیران بر اساس نظر کارشناسان تصمیم بگیرند حتما خطا کاهش می یابد.

سیاهکلی در ادامه گفت: وقتی درک درستی از فایده و هزینه نداریم شهر را دچار بحران می کنیم لذا هر وقت در یک واحدی با تراکم ارباب رجوع یا درگیری مواجه شدید بدانید تقصیر مردم نیست بلکه یا قانون یا مجری مشکل دارد که باید برطرف شود.

وی اظهارداشت: منتظریم تا با ارائه قانون خدمات شهری به مجلس، اصلاح لازم در آن صورت گیرد تا شهرداران از جایگاه و اقتدار لازم برای مدیریت منطقی شهرها برخوردار شوند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اختصاص بیش از 60 درصد بودجه به فعالیتهای عمرانی در شهرداری منطقه دو را منطقی و. مطلوب دانست و اظهار داشت: بودجه عمرانی شما مناسب است و می توانید طرح های متعددی را بر اساس نیزا محلات در شهر عملیاتی کنید.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه یادآورشد: برای کاهش آسیب و خطای کار بهتر است با سرعت بیشتری به سمت فعالیتهای مجازی حرکت کنید تا از مراجعه حضوری مردم کاسته شود.

وی گفت: دولت الکترونیک موجب کاهش هزینه، مراجعه و خطا در دستگاههای اجرایی می شود و باید با سرعت به این سمت حرکت کرد.

سیاهکلی در ادامه به موضوع اهمیت نامگذاری میادین و معابر شهری و نیز نصب المان اشاره  و تصریح کرد: بایستی در طراحی و نصب المان های شهری از طراحان و گرافیست های توانمند محلی استفاده کنید و طراحهایی را عملیاتی کنید که مورد توجه مردم هم قرار گیرد و آن را بپسندند و در نام گذاری ها دقت شود تا مفاهیم آن علمی و با معنا باشد و مورد پذیرش مردم هم قرار گیرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قزوین، بار علمی، دینی و هویتی غنی و پرباری دارد و المان ها و نامگذاری ها بایستی بیانگر پیشینه غنی قزوین هم باشد.

وی انتقاد سازنده را برای پیشرفت در امور ضروری دانست و افزود: غیبت و نقد بر خود را با استقبال می پذیرم  و یا به آنها پاسخ می دهم یا ایراد را اصلاح می کنم.

سیاهکلی در خصوص ایجاد انگیزه در کارمندان برای خدمت بیشتر گفت: روش های کنونی هرگز نمی تواند انگیزه ای برای خدمت بیشتر مهیا کند و اکثر شاغلان دچار روزمرگی شده و کارمند پر تلاش و کم کار در گرفتن حقوق فرقی ندارد که این روش باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم در شهرداری ها بر اساس خدماتی که ایجاد کرده و ارائه می کنید هزینه بگیرید و بر اساس میزان کار پاداش دهید تا درآمدهای شهرداری بالابرود و کارکنان نیز بر اساس تلاش خود از آن بهره مند شوند.

سیاهکلی با انتقاد از نوع برخورد کمیسیون ماده 100 با شهروندان اظهارداشت: در مجلس در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ اختلاف نظر است و باید بررسی کنیم اگر تخلف شده شاید طرح مقرون به صرفه نبوده و فرد تخلف کرده و به جای جریمه باید از بروز خطا جلوگیری کنیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی چند کارشناس نظری می دهند و کمیسیون در خلاف این نظر کارشناسی مقاومت می کند و نظر دیگری می دهد یعنی خودش مشکل دارد در حالی که وظیفه اصلی اش فقط تطبیق دادن موارد با قانون است.

وی بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ کارش تطبیق با قانون است و متخصص امور شهری نیست و باید مراقب باشد خلاف قانون صورت نگیرد و حق ورود به مباحث کارشناسی را ندارد و دستگاه نظارتی هم باید مراقب باشد تا کارها متوقف و طولانی نشود.

در این نشست سلیمان بهرامی شهردار منطقه دو قزوین گزارشی از وضعیت ساخت و سازها و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه