English

اهدای جایزه جهانی مدیریت سبز مبتنی بر محاسبه ردپای کربن به شرکت پالایش نفت بندرعباس

جایزه جهانی مدیریت سبز با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان به مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس برای اجرای پروژه های زیست محیطی مبتنی بر فناوری های نوین اهدا شد.

اهدای جایزه جهانی مدیریت سبز مبتنی بر محاسبه ردپای کربن به شرکت پالایش نفت بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، این شرکت با ثبت جهانی طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی و ارزیابی نتایج سبز مبتنی بر محاسبه ردپای کربن و دستاوردهای زیست محیطی اجرای این طرح موفق به کسب جایزه جهانی مدیریت سبز شد که با حضور حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان به هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اهدا شد.

بر اساس این گزارش طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی که با منطق (EAST) در چهار شاخص زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فن آوری نوین از سوی انجمن مدیریت جهانی سبز ارزیابی شد، از طرح های ارزشمند اجرا شده در پالایشگاه نفت بندرعباس است که به موجب آن، بدون هیچگونه سرمایه گذاری و تنها با استفاده از خلاقیت، خرد جمعی، تغییرات تجهیزاتی و فرآیندی ظرفیت پالایش در این پالایشگاه به میزان ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

کاهش ۳۷ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای ردپای کربن و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، افزایش تولید محصولات سبک و میانی، افزایش بهره وری، بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش ضایعات، ارتقای سطح دانش، ایجاد بسترهای لازم برای تربیت نیروهای متخصص و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان تولید داخلی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح مبتکران افزایش ۳۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایش نفت خام در واحد کاهش گرانروی است.

جایزه مدیریت سبز بر اساس رویکردهای کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی، مصرف منابع، تعریف واحد فرآیندی سبز در طراحی و انجام ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA) و بهره گیری از فناوری های نوین به طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی اختصاص یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه