English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد؛

مصالحه ۶۸ درصدی پرونده های اختلافات و دعاوی در واحدهای مشاوره پلیس اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از مصالحه 68 درصدی پرونده های مربوط به اختلافات و دعاوی در مسایل خانوادگی و حقوقی با تلاش کارشاسان مشاوره پلیس خبر داد.

مصالحه 68 درصدی پرونده های اختلافات و دعاوی در واحدهای مشاوره پلیس اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری بیان داشت: مراکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها در سال 81 با هدف کاهش پرونده های قضائی و رفع مشکلات و آسیب های شهروندان راه اندازی و جمع قابل توجهی از روانشناسان و مشاوران برای بکارگیری در این مراکز استخدام شدند که از آن روز تا کنون این عزیزان در مصالحه دادن پرونده های تشکیل شده در کلانتری ها و عدم ارجاع آنها به مراجع قضائی نقش بسزایی داشتند.

وی با بیان اینکه تقریباً اکثر کلانتری های استان اصفهان هم دارای واحد مشاوره و مددکاری هستند و به صورت روزانه و مستمر به شهروندان و کسانی که در کلانتری ها تشکیل پرونده می دهند خدمات مشاوره ای ارائه می دهند افزود: براساس امارهای بدست آمده در طول سال گذشته 67 هزار و 169 پرونده به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها ارجاع داده شد و با خوشحالی باید عرض کنم که 68 درصد از این پرونده ها با تلاش مشاوران و روانشناسان مستقر در این واحدها به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به مراجع و محاکم قضائی جلوگیری به عمل آمده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: هم اکنون مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در میدان تاریخی حضرت امام (ره) بالاتر از مسجد شیخ لطف الله قرار دارد و به صورت رایگان به شهروندان خدمات مشاوره ای در زمینه های خانوادگی، حقوقی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره انتظامی، روانسنجی و ... را ارائه می دهد که این مرکز نیز سال گذشته به 11 هزار و 730 نفر خدمات مشاوره ای رایگان ارائه کرده است.

این مقام ارشد انتظامی از اجرای 4 مرحله مشاوره گروهی، چاپ 4 جلد کتاب با موضوعات روانشناختی و تربیتی و همچنین برگزاری بیش از 2 هزار جلسه سخنرانی با موضوعات مشاوره ای درکانون های فرهنگی، فرهنگسراها، مساجد و مدارس و همچنین برپایی نمایشگاه های تخصصی در مناطق حاشیه ای سطح استان خبر داد و گفت: اقدامات مذکور تاثیر بسزایی در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته و انشاء الله با قوت این روند ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری های استان در خصوص ارائه خدمات رایگان مشاوره ای آمادگی کامل دارند و شهروندان می توانند برای دریافت این خدمات با شماره تلفن 21825630 در ساعات اداری و با سامانه تلفن گویای 096580 در تمام ساعات شبانه روز تماس حاصل کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه خاطر نشان کرد: لازم می دانم نهم اردیبهشت ماه که به نام روز روانشناس و مشاور نامگذاری شده را به همه روانشناسان و مشاوران به خصوص همکاران روانشناس و مشاور خود که در مرکز مشاوره آرامش و واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها مشغول خدمت هستند تبریک گفته و از تلاش ها و زحمات انان در جهت کاهش آسیب های روحی و روانی جامعه قدردانی کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه