English

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

تنها راه نجات انسان از ظلمت به سمت نور، توجه به تعلیم و تربیت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به مناسبت ۱۲اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت مقام والای معلم پیام صادرکرد.

تنها راه نجات انسان از ظلمت به سمت نور، توجه به تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد به مناسبت ۱۲اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت مقام والای معلم که همزمان با سالروز شهادت معلم قابل ستایش، استاد گرانقدر علم و عمل شهید مطهری ، است، پیامی بدین شرح داده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنّ الّذِی یُعَلّمُ الْعِلْمَ مِنْکُمْ لَهُ أَجْرٌ مِثْلُ أَجْرِ الْمُتَعَلّمِ وَ لَهُ الْفَضْلُ عَلَیْهِ فَتَعَلّمُوا الْعِلْمَ مِنْ حَمَلَةِ الْعِلْمِ وَ عَلّمُوهُ إِخْوَانَکُمْ کَمَا عَلّمَکُمُوهُ الْعُلَمَاءُ

همانا آن کسی از شما که دانش را آموزش دهد، پاداشی برابر دانش آموز دارد و البته آموزگار بر دانش آموز فضیلت و برتری دارد. پس دانش را از حاملان آن فراگیرید و آن سان که عالمان به شما آموخته اند، آن را به برادرانتان بیاموزید

به راستی ۱۲ اردیبهشت ماه هر سال، یادآور مجاهدت ها و‌تلاش های خستگی ناپذیر معلمان و اساتیدی است که در مسیر تعلیم و تعلم گام برای امروز درخشان و فردایی بهتر  ایران زمین از هیچ کوششی فروگذاری نکرده اند.

تعلیم، تعلم، تربیت ، آموزش و هدایت همگی از فضایل و ارزش های والای دینی و انسانی است که معصومین و اهل بیت در توصیف جایگاه والا فرمایشاتی متعدد دارند.

و‌چه زیبا امام راحل، این یگانه اندیشمند و‌حکیم الهی انقلاب اسلامی در توصیف مقام معلم فرمود:نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست. انبیا هم معلم بشر هستند.نقش بسیار حساس و مهمی است؛ و مسئولیت بسیار زیاد دارد، نقش مهمی است که همان نقش تربیت است.

معلمان؛  پیشرانان حرکت رو به رشد جامعه و مقام تعلیم و تعلم به عنوان مولفه های مهم قدرت و پیشرفت کشور هستند.

جامعه بزرگ و تاثیرگذار، قشر فرهیخته و آینده ساز «معلم» از نیروهای مهم هر جامعه برای رشد و ترقی  محسوب می‌شوند. معلمان با بهره‌گیری از سیره و روش انبیاء الهی چراغ هدایت انسان و کسب علم و معرفت هستند که با پرورش آینده سازان مملکت، فرزندان ایران زمین، مسیر پیشرفت و تعالی را ترسیم می کنند.

روز معلم، به پاسداشت تلاش های جهادگرایانه استاد شهید مرتضی مطهری در مسیر دانایی، آگاهی و نجات غافلین و‌ جاهلین از مسیر ظلمت نام نهاد شده و شایسته است معلمان جوان امروز و همه دست اندرکاران عرصه آموزش و‌پرورش کشور در هر لباس و سنگری، به سیره و‌منش و روش آن شهید که تماما منطبق بر مکتب اسلام و‌ اهل بیت بود، تمسک جویند.

از مهمترین مولفه های مکتب شهید مطهری، توجه به«اخلاق»«معنویت» و « پرورش و تربیت» در کنار همه ضروریات آموزش مناسب و به روز بود.

امروز قطع به یقین تنها را نجات بشر از جهل وغفلت و منیت  از دنیای سرگردانی و غرق در ظواهر و همچنین برای رهایی سعادتمند از کوران های مسائل و حوادث  و مشکلات روزگار و‌حرکت به سمت قلل عزت و شرافت و کرامت، جز توجه به پرورش و تربیت مبتنی بر مکتب والای اسلامی در کنار آموزش نیست و این مهم فقط با ارزش گذاری و ترویج فرهنگ بالای احترام عملی به مقام استاد و‌معلم میسر می شود.    

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه