English

امام جمعه اصفهان:

بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم ترویج فرهنگ کتابخوانی است

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم جامعه، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم ترویج فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد  در دیدار سرپرست و کارمندان اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان گفت:هر چه مردم اهل مطالعه باشند و به یقین درک کنند که چه چیزی خوب است و چه چیزی بد، به یقین موفقیت بسیاری را کسب خواهند کرد.

وی با بیان این که کتاب غذای روح انسان است، گفت: باید در راستای تشویق و ترغیب مردم به سمت کتاب و کتابخوانی گام برداشت چون بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم جامعه، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مهم ترین سفارش و دغدغه مقام معظم رهبری یعنی مطالعه و کتابخوانی گفت: برای تشویق مردم به کتابخوانی، خود اهل کتاب باشید و از خواندن و مطالعه کتاب های خوب دریغ نکنید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان ضمن تبریک مجدد ایام بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی از تلاش‌های کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی در راه ترویج فرهنگ مطالعه تشکر و برای آن‌ها در راه رسیدن به اهداف، آرزوی موفقیت کرد.

در ابتدای این دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آماری و شاخص های کتابخانه ای کتابخانه های عمومی استان گفت: در حال حاضر 293 باب کتابخانه عمومی شامل 209 باب کتابخانه نهادی، 79 باب کتابخانه مشارکتی و 5 باب کتابخانه مستقل در سطح استان به ارائه خدمات کتابخانه ای می پردازد.

حجت السلام معتمدی با اشاره به مهم ترین شاخص های کتابخانه های عمومی از جمله تعداد عضو، تعداد امانت، انجام فعالیت های فرهنگی افزود: بالغ بر 170 هزار نفر در کتابخانه های عمومی عضو هستند و از خدمات و برنامه های فرهنگی استفاده می کنند.

وی در ادامه با اشاره به انجمن های کتابخانه های عمومی تصریح کرد: هیأت های اندیشه ورزی در ذیل انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تشکیل شده است که شناسایی، توصیف و ارزیابی دقیق مسائل مورد نظر در کتابخانه های عمومی و تبدیل ایده های کلی و پیشنهادهای خام به برنامه های قابل اجرا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از وظایف هیأت های اندیشه ورزی در هر شهر می باشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با تأکید بر اهمیت کتابخوانی در خانواده ها گفت: اگر بخواهیم جامعه را کتابخوان کنیم باید از خانواده ها شروع کنیم. بایستی برنامه ریزی به نحوی انجام شود که خانواده ها به عضویت کتابخانه ها درآیند و ارتباطی دوطرفه با خانواده ها شکل گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی تصریح کرد: تمام تلاش و سعی مجموعه کتابخانه های عمومی اصفهان تبدیل کتابخانه ها به مجموعه های فرهنگی جهت توسعه و رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی است .

امام جمعه اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه