English

حوزه هنری استان اصفهان برگزار می کند؛

برپایی سومین نمایشگاه «ریشه ها» در اصفهان

حوزه هنری استان اصفهان با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نمایشگاه «ریشه‌ها3» را برگزار می‌کند.

برپایی سومین نمایشگاه «ریشه ها» در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سلسله نمایشگاه «ریشه‌ها» ، به مرور آثار هنرمندان پیشکسوت تجسمی معاصر اصفهان می پردازد و این بار با بررسی آثار قلمزنی استاد بهرام الیاسی و با رونمایی از تابلوی «کاروان» از این هنرمند، این نمایشگاه برگزار می‌شود.

استاد بهرام الیاسی با بیش از 30 اثر شامل (20 اثر در قطع کوچک، 10 اثر در قطع بزرگ و 2 سینی قلمزنی و ..) در این نمایشگاه حضور دارند، و تابلوی «کاروان» تازه ترین اثر این هنرمند در ابعاد 2 و20 سانتی متر در 1 و20 سانتیمتر است که در سال گذشته قلمزنی آن به پایان رسیده است.

آثار این هنرمند پیشکسوت عرصه قلمزنی اصفهان، در گالریهای عمارت سعدی (بوستان، گلستان، نقطه، تماشا) به مدت یکماه به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه «ریشه‌ها3» در ساعت 17 روز پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402 با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان در عمارت تاریخی سعدی واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی ، حوزه هنری استان اصفهان افتتاح می شود و تا روز 10 خرداد 1402 جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند ساعت 10 صبح الی 12 و 16 الی 20 شب به عمارت سعدی مراجعه نمایند.

گفتنی است، بهرام الیاسی متولد 1335 در شهرکرد است و از ۱۵ سالگی نزد اساتیدی مانند شاه میرزا و رضا گوهری مهر شروع به کار در رشته قلمزنی نموده است و  بیش از ۵۰ سال عمر خود را در حرفه قلم‌زنی صرف کرده است. تکنیک رایج در هنر این هنرمند، حکاکی و کوبیدن است، اما استاد الیاسی با کنده‌کاری، برش‌کاری و حالت دادن به فلز سخت، هنر نگارگری و مینیاتور را روی ظروف یا سطوح فلزی قلم می‌زند و آثاری شگرف خلق می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه