English

مجتبی قهرمانی خبر داد؛

کاهش ۱۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کاهش 11 درصدی آمار زندانیان غایب و متواری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

کاهش ۱۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اولین جلسه ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و با حضور اعضا در محل زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست اظهار داشت: باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

قهرمانی در ادامه افزود: تأکیدات ریاست قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری باعث شده تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم استفاده از اهرم‌های قانونی برای دستگیری محکومان متواری و زندانیان غایب استان تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و همکاری نهادهای مرتبط برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری و زندانیان غایب بهره می بریم.

وی ابراز داشت: آمار زندانیان غایب و متواری پس از اخذ مرخصی استان هرمزگان کاهش ۱۱/۷۹ درصدی را نشان می دهد.

قهرمانی استمرار جلسات هماهنگی نهادهای مسئول و مشارکت مؤثر آنها به موازات اتصال سامانه استعلامات و بانک اطلاعاتی محکومان متواری به سامانه های قضایی و ثبت احوال و ناجا را در اثر بخشی مجازات ها و افزایش تبعات متواری شدن محکومان و زندانیان، حائز اهمیت برشمرد و گفت: قطعاً در خصوص زندانیانی که سابقه غیبت دارند، برای اخذ تأمین و اعزام به مرخصی در مدت محکومیت سختگیری های مضاعفی صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه