English

در نشست خبری رئیس کل دادگستری هرمزگان مطرح شد:

وصول هزار و ۹۰۰ میلیارد از بدهکاران بانکی/ تشریح پرونده‌های مورددار

رئیس کل دادگستری هرمزگان از وصول و 972 میلیارد و 699 میلیون ریال از بدهکاران بانکی در سال گذشته خبر داد.

وصول هزار و 900 میلیارد از بدهکاران بانکی/ تشریح پرونده‌های مورددار

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته‌ی قوه قضاییه میزبان خبرنگاران استان هرمزگان بود و ضمن تشریح عملکرد این دستگاه به برخی از سوالات خبرنگاران در این حوزه نیز پاسخ گفت.

کاهش پرونده های مسن

رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن اشاره به این موضوع که موجودی پرونده های هرمزگان در سال گذشته نسبت به سال قبل آن دو درصد افزایش داشته، افزود: رسیدگی به پرونده های مسن یا همان پرونده هایی که بیش از دو سال از رسیدگی به آنان گذشته، در اولویت کاری است و در این مدت شاهد کاهش ۱۲ درصدی این پرونده بوده ایم.

وی بیان داشت: ۱۰ هزار و 706 پرونده مسن در هرمزگان وجود دارد که یک هزار و 260 مورد آن هنوز به اجرای احکام نرسیده است.

111 روز متوسط زمان رسیدگی به پرونده در هرمزگان

اکبری تاکید کرد: مردم انتظار دارند پرونده هایشان در مدت زمان معلومی رسیدگی شود و تمام تلاش خود را در این راه انجام خواهیم داد.

وی گفت: ۱۱۱ روز متوسط زمان رسیدگی به پرونده قضایی در هرمزگان است که در برابر متوسط کشوری آمار قابل قبولی به حساب می آید.

استفاده از جایگزین های حبس

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: کاهش جمعیت کیفری در دستور کار قرار دارد چرا که ورود به زندان و ماندگاری افراد در حبس ضربه هایی را به خانواده هایشان وارد می کند که در برخی موارد جبران پذیر نیست.

وی ضمن بیان این که از ظرفیت های قانونی برای دستیابی به هدف مورد نظر استفاده خواهد شد، تصریح کرد: استفاده از جایگزین های حبس یکی از راهکارهای ما برای کاهش جمعیت کیفری در هرمزگان است.

افزایش امنیت و آرامش هرمزگانی ها

حجت الاسلام اکبری به دیگر دستاوردهای دستگاه قضا در خدمت رسانی به مردم نیز اشاره کرد و گفت: جرایمی که سبب سلب امنیت و آرامش مردم می شود در استان کاهش داشته و با مقایسه شرایط امروز با گذشته این موضوع کاملا قابل درک است.

وی اضافه کرد: بهبود وضعیت کلانتری های هرمزگان نتیجه بازرسی های دوره ای و نظارت بر اجرای حقوق شهروندی است.

سرمایه‌گذاری مشروع، بلی!

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان این دستگاه را همپای دیگر دستگاه در رسیدن به اهداف مقدس جمهوری اسلامی خواند و گفت: از هر نوع سرمایه گذاری مشروع حمایت حقوقی و قضایی می کنیم.

وی متذکر شد: سال ۹۷ سال تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی است و تمهیداتی برای تحقق این امر در هرمزگان اندیشیده ایم.

برخورد با کارچاق‌کن‌ها/ رد پای دو خانم

وی در ادامه از برخورد با جاعلان عناوین و شیادانی که خود را منتسب به مسئولان استانی می کنند، خبر داد و اظهار داشت: تعداد زیادی کارچاق کن را که اعلام رابطه خانوادگی و دوستی کذب با مسئولان قضایی کرده اند، دستگیر کردیم و دو نفر خانم هم در میان آن ها دیده می شود.

وی به پرونده های موسوم به اغتشاشات دی ماه نیز اشاره ای کرد و گفت: تمام پرونده های مرتبط با اغتشاشات دی ماه ۹۶ که حدود دویست نفر بودند، مختومه و احکام آنان نیز صادر شده است.

اکبری افزوذ: تا جایی که اطلاع داریم رابطه آنان با عوامل خارجی احراز نشده است.

دستگاه قضا تصمیم گیر است نه فلان ارگان

وی در پاسخ به چرایی برخی تناقضات در اظهارات مسئولان دولتی و قضایی در برخورد با پدیده ی قاچاق بیان داشت: دستگاه های ضابط اعلام کننده‌ی اتهام هستند و جرم بودن یا نبودن، قاچاق بودن یا نبودن و تصمیم نهایی از سوی دستگاه قضا اعلام می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: نباید گفته های ما و بخش های دیگر در بحث بزرگ ترین محموله قاچاق خودرو، محموله بزرگ سوخت قاچاق و پرونده موسوم به ۲۲۱کانتینرها یکسان باشد، بلکه نتیجه نهایی بعد از رسیدگی های قضایی اعلام خواهد شد.

چند وچون اتهامات اتاق بازرگانی

وی درباره‌ی روند رسیدگی به اتهامات اقتصادی در اتاق بازرگانی بندرعباس نیز گفت: پرونده اتاق بازرگانی الان بازداشتی ندارد و به رای نهایی نیز نرسیده است.

حجت الاسلام اکبری سعی کرد به موضوع پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی نیز ورود نداشته باشد، با این حال گفت: دادگستری هرمزگان تنها مسئولیت نیابتی داشت و این پرونده به صورت کشوری بررسی می شود.

بیت المالی که به باد نرفت

رئیس کل دادگستری هرمزگان از وصول یک هزار و 972 میلیارد و 699 میلیون ریال از بدهکاران بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: این مبلغ از معوقات بانکی با کمک مسئولان قضایی در سال 96 وصول شده است.

وی در ادامه افزود: جمعیت زندانی های ما در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ شش درصد کاهش داشته است و از اعلام آمار دقیق زندانی ها به دلایل خاص معذوریم.

سرقت و اعتیاد جولان می دهد

وی در ادامه به مهم ترین جرایم استان به ترتیب تکرار وقوع نیز پرداخت و افزود: سرقت، ضرب و جرح عمدی، مواد مخدر، تهدید و توهین پرتکرارترین جرایم در هرمزگان به حساب می آیند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان به شایع ترین آسیب ها نیز در استان اشاره کرد و گفت: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مشروبات الکلی از مهم ترین آسیب ها به شمار می آیند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی