English

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان:

کاشان حق عظیمی بر حوزه های علمیه سراسر کشور دارد

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان بیان داشت: کاشان حق بزرگ و عظیمی بر حوزه های علمیه سراسر کشور دارد زیرا شیخ انصاری را پرورش داده است.

کاشان حق عظیمی بر حوزه های علمیه سراسر کشور دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی در مراسم تکریم و معارفه مدیریت حوزه های علمیه  کاشان اظهار داشت: امروز سنگری از سنگرهای حفظ دین از برادری به برادری دیگر تحویل می شود.

وی در بیان عظیم شان بودن حوزه علمیه کاشان افزود: هر کسی، در هر کجایی از عالم در حال فراگیری علوم حوزوی است از سال هفتم تا سال دهم حوزه، در سفره شیخ اعظم انصاری نشسته است که وقتی شیخ درس خود را در نجف تمام نمود چهار سال در کاشان نزد مرحوم نراقی زانو زد. کاشان حق بزرگ و عظیمی بر حوزه های علمیه سراسر کشور دارد زیرا شیخ انصاری را پرورش داده است.

امام جمعه کاشان در ادامه بیابانات خود گفت: انتظار از آیت الله اسماعیلی،انتظاری حداقلی نیست که فقط طلبه ممتاز داشته باشیم بایستی قله های علم، بصیرت و تزکیه نفس را هدف قرار بدهید و طلّاب را به آن  رتبه در علم که  آیت الله آمیر سید علی یثربی، در تفسیر، علامه ملا محسن فیض کاشانی، تهذیب نفس و فقه مرحوم نراقی، در بصیرت حضرت امام ره که شاگرد آمیر سید علی یثربی بودند مد نظر شما باشد.

حسینی تصریح کرد : انتظارم از سرپرست حوزه علمیه انتظار با لایست که بایستی از تمام ظرفیت با کمک حوزه ها بکار بگیرید.

امام جمعه  منطقه کاشان خطاب به اسماعیلی گفت:مدیر میدانی باشید مدرسه به مدرسه حضور پیدا کنید  جلساتی با اساتید ،طلاب ،مدیر و معاونان و حتی خادمان مدارس بگذارید و هیچ مسجدی را فراموش نکنید.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه ای فرمودند : مسئول دین داری مردم حوزه ها هستند. اگر در آشوب های اخیر مسئولین امنیتی و سپاه، گزارش دادند که فضای مجازی روی ذهن جوانان اثر گذاشته، اولین مخاطب انها ما هستیم. طلبه های جوانان را به مساجد ببر، از پایگاه های بسیج و از کانون های فرهنگی مساجد و کنار هر ده نفر یک طلبه جوان را مشخص کن تا با هماهنگی با هم فعالیت نمایند. از ظرفیت نهادهای رهبری در دانشگاه ها و روئسا دانشگاه کمک بگیر و وحدت حوزه و دانشگاه را حقیقتا عملی کنید.

وی گفت: اساتید دانشگاه ها ظرفیت بزرگی هستند. انسان های فهیم و باتجربه ای هستند. آسیب های منطقه کاشان را بگوئید بررسی کنند و به شما اعلام کنند و با کمک همدیگر برای انها راهکار پیدا نمائید و  این یکی از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه می باشد.

امام جمعه منطقه کاشان عنوان کرد: در علم، تقوا و بصیرت از شما انتظار می رود که حوزه را به اوج برسانید.

امام جمعه منطقه کاشان بیان داشت:انقلاب‌گری در حوزه به معنای آنست که وصیتنامه حضرت امام راحل و بیانیه گام دوم بعنوان دو سند بالا دستی مد نظر باشد.

به گزارش موج؛ با حکمی از سوی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی به عنوان سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان منصوب و معرفی گردید و همچنین از زحمات حجت الاسلام فرجی در سالن اجتماعات فرمانداری تقدیر شد.

حوزه علمیه کاشان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه