English

امام جمعه کاشان :

تواضع و فروتنی دو اصل مهم در ورزش باستانی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: ورزش باستانی و جایگاه زورخانه در پرورش شایسته‌ترین خصایص انسانی مانند جوانمردی، گذشت، ایثار، فداکاری، حس نوع‌دوستی، مبارزه با ظلم و جهل، رعایت اصول اخلاقی و فضایل انسانی تثبیت شده و مهمترین درس آن تواضع و فروتنی است.

تواضع و فروتنی دو اصل مهم در ورزش باستانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در ویژه برنامه"جوانمرد به مناسبت بزرگداشت پنجاه و پنجمین سالگرد در گذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی "با اشاره به سخن حضرت علی(ع) که بزرگترین و بهترین چیزی که پدران برای فرزندان خود به ارث می‌گذارند، ادب و تربیت است، گفت: ورزش باستانی و جایگاه زورخانه در پرورش شایسته‌ترین خصایص انسانی مانند جوانمردی، گذشت، ایثار، فداکاری، حس نوع‌دوستی، مبارزه با ظلم و جهل، رعایت اصول اخلاقی و فضایل انسانی تثبیت شده و مهمترین درس آن تواضع و فروتنی است.

وی با اشاره به مکان و ساختار زورخانه، وجود درهای کوتاه و حضور در زورخانه با قامتی خمیده را نشانه تواضع و دوری از تکبر دانست و در بیان دومین نکته اخلاقی این ورزش به رعایت ادب و احترام به پیشکسوتان اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع )می فرمایند: بزرگترین ارث ادب است و شما با ورزش این کلام امیرالمومنین(ع) را عملی و به دیگران منتقل می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از نقش‌آفرینی محمدرضا طالقانی در عرصه‌های مختلف ورزشی، اجتماعی و مکتبی به ویژه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی تمجید کرد.

پیشکسوت کشتی ایران نیز در این برنامه با اشاره به صفات و خصایل جهان پهلوان تختی از تواضع، فروتنی و ادب به عنوان نخستین ویژگی اصلی ورزشکاران نام برد و گفت: برای زنده نگه داشتن نام و یاد جهان پهلوان تختی و مفهوم فتوت و جوانمردی در جامعه باید چراغ زورخانه‌ها دو برابر شود تا جوانمردی در جامعه احیا شود.

محمدرضا طالقانی با بیان اینکه برای احیا و گسترش اخلاق جوانمردی باید تلاش کنیم، تاکید کرد: حضرت علی (ع) والاترین پهلوان عالم است و مسلک پهلوانی و مردانگی را باید از ایشان آموخت و با ذکر یاعلی است که گره‌ها باز می‌شود.

به گزارش موج؛ در ویژه برنامه"جوانمرد" که با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، سخنرانی شهردار و مدیرعامل بنیاد حامیان ورزش کاشان و با اجرای  ورزش باستانی و زورخانه‌ای همراه بود، شهردار کاشان ضمن تقدیر از محمدرضا طالقانی پیشکسوت ورزش باستانی، هنرهای پهلوانی و کشتی ایران از خادمان و پیشکسوتان ورزش کاشان نیز تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه