English

مجتبی قهرمانی خبر داد؛

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان بندرعباس

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز ارائه خدمات درمانی پزشکان جهادی به ۳۱۷ نفر از زندانیان متقاضی با اجرای طرح طلیعه سلامت در زندان بندرعباس خبر داد.

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: با اجرای طرح طلیعه سلامت، گروه پزشکان جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با حضور در زندان مرکزی بندرعباس، بطور رایگان به 317 نفر از زندانیان ارائه خدمات درمانی را آغاز کردند.

قهرمانی حضور گروه‌های جهادی پزشکی در زندان‌های استان هرمزگان را در راستای اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در مورد مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با دستگاه قضایی و مصوبه کمیته ساماندهی امور زندانیان برشمرد و عنوان کرد: با اجرای طرح طلیعه سلامت توسط دستگاه قضایی استان با همکاری قرارگاه مردم استانداری هرمزگان، مدیریت درمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی، دو اردوی جهادی 3 روزه در زندان بندرعباس برپا می شود که اولین مرحله از آن، امروز آغاز شد.

به گفته وی در اجرای این طرح، طی دو دوره سه روزه، 9 دندانپزشک نیازهای دهان و دندان مددجویان را بررسی و خدمات لازم را در 6 واحد دندانپزشکی مستقر در زندان به صورت رایگان ارائه می دهند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اضافه کرد: برای هفته آینده نیز استقرار گروه چشم پزشکی به همراه کارشناس بینایی سنجی و نیز دستگاههای مربوطه و همین طور دستگاه سونوگرافی و متخصص رادیولوژی و متخصص داخلی را تدارک دیده ایم که خدمات مربوطه را ارائه خواهند کرد و زندانیان بیمار را شناسایی و برای ارائه خدمات تخصصی، مورد درمان قرار خواهند داد.

وی عنوان کرد: برای بند نسوان زندان بندرعباس نیز استقرار متخصص زنان در نظر گرفته شده تا خدمات رایگان به زندانیان ارائه شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: برای آن دسته از زندانیانی که فاقد دفترچه درمانی هستند نیز هماهنگی های لازم با بیمه سلامت صورت گرفته و اگر بیماری صعب العلاجی نیز داشته باشند، خدمات آنها به صورت رایگان و با هماهنگی های لازم قضایی در بیمارستان خلیج فارس انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های دوران تحول و تعالی در قوه قضاییه توجه به ظرفیت‌های بی نظیر مردمی در جهت پیشبرد امور است، از ایجاد سازوکارهای مختلف برای استفاده از این ظرفیت‌ها با هدف ارتقای سطح خدمت رسانی در بخش های مختلف دستگاه قضایی استان هرمزگان خبر داد.

قهرمانی تصریح کرد: خدمات این گروه پزشکی جهادی به زندانیان بندرعباس رایگان بوده و با هماهنگی‌های انجام شده، اجرای این طرح در سایر زندان‌های استان هرمزگان و در خصوص خانواده‌های زندانیان نیز به صورت رایگان ادامه خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در خاتمه ضمن تشکر از استاندار هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیریت تأمین اجتماعی، سازمان نظام پزشکی، مدیریت بیمارستان خلیج فارس بندرعباس و اعضای گروه جهادی پزشکان متخصص استان هرمزگان به دلیل اهتمام ویژه و مشارکت فعال در طرح طلیعه سلامت اظهار کرد: با حضور این گروه از پزشکان متخصص در زندان مرکزی بندرعباس و برپایی درمانگاه سیار، 317 نفر از مددجویان مورد معاینه و درمان قرار خواهندگرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه