English

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

امروز نیازمند این هستیم که بنیه عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج را تقویت کنیم

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: امروز نیازمند این هستیم که بنیه عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج را تقویت کنیم که در آثار شهید مطهری موجود است. همچنین نیازمند الگوهایی مخلص هستیم که نیاز است.

امروز نیازمند این هستیم که بنیه عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج را تقویت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، نشست خبری مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات مسوول نمایندگی سپاه استان برگزار شد. 

 در این جلسه حجت الاسلام علی معبودی ضمن تبریک عید فطر و هفته معلم و هفته کارگر و هفته عقیدتی و سیاسی بیان کرد: رسانه ها افسران عرصه جنگ نرم بوده و نیاز است امروز با مبارزه و مجاهدت جدی در عرصه های مختلف در تلاش مجدانه برای مقابله با ضد فرهنگ ها و ترویج فرهنگ اسلامی ناب محمدی تلاش نمایند.

وی گفت: از نهم تا چهاردهم اردیبهشت به نام هفته عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است. شهید مطهری از معماران مقابله با جنگ نرم در دوران خود بوده و این جریان تا امروز ادامه دارد و آثار ایشان نشان می دهد در عرصه جنگ نرم تلاش مجداته داشته است.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: شهید مطهری عالم نوآوری است که در تاریخ، اقتصاد و تمام مسائل اجتماعی نوآوری و خلاقیت داشته و بر اساس مقتضیات زمان قلم زده و کار علمی کرده است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد:شهید مطهری کسی است که با چهار جریان فکری مارکسیسم و ملحدین، با ملی گرایان، کسانی که تمسک به ملی گرایی را نجات ملت ها از استثمار نامیدند، با جریان تحجر و جریان التقاد که اسلام را بر اساس فکر خود تبیین می کردند مقابله کرد. 

وی افزود: شهید مطهری از معماران بنای فکری نظام اسلامی است که تعبیر رهبر معظم انقلاب بوده و مبنای تفکر اسلامی را نوشت شهید مطهری حاصل عمر امام خمینی(ره) بود. مطهری انسانی کم‌نظیر بوده و همه آثار وی نو و جدید و بر اساس نیاز جامعه بیان شده است. راجع به زن و حجاب بهترین و منطقی ترین مطالب است که در آثار این عالم بزرگ وجود دارد.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به فلسفه نامگذاری هفته عقیدتی و شهادت علامه مطهری عنوان کرد: شناخت افکار و سیره شهید مطهری که نیاز جامعه است از فلسفه این نامگذاری است. همچنین یکی از کانون های تولید معنویت، علمای ربانی هستند که شهید مطهری دارای خصایص یک عالم ربانی بود و با توجه به اینکه فلسفه تشکیل سپاه و بسیج، معنویت است، لذا برنامه های ویژه ای برای هفته عقیدتی در سپاه اجرا می شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: امروز نیازمند این هستیم که بنیه عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج را تقویت کنیم که در آثار شهید مطهری موجود است. همچنین نیازمند الگوهایی مخلص هستیم که نیاز است مدام این الگو یادآوری شود و شهید مطهری دارای خصایص یک الگوی مخلص برای پاسداران است. در مجموع شهید مطهری، یک انسان نواندیش و خستکی ناپذیر است که سالروز شهادت ایشان بنام هفته عقیدتی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته عقیدتی در سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری نشست حکمت مطهر بر اساس اندیشه های شهید مطهری در سطح تمام پایگاه ها و حوزه های مقاومت، دیدار با امام جمعه قزوین و شهرستان ها، غبارروبی از قبور شهدا، مسابقه آثار شهید مطهری در راستای آشناسازی نسل جدید با افکار و نگاه شهید مطهری، برگزاری نمایشگاه های کتاب از آثار شهید مطهری در سطح استان، تبیین اندیشه شهید مطهری پیش از خطبه های نماز جمعه در سطح استان، دیدار با شهدای تعلیم و تربیت، برگزاری همایش جهاد تبیین بین معلمان و دانش آموزان در سطح استان با توجه به جهاد تبیین و جنگ ترکیبی، تجلیل از اساتید عرصه تعلیم و تربیت، زنگ سپاس در مدارس و مسابقات و برنامه های ورزشی از جمله برنامه های هفته عقیدتی است.

 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری ترویج سبک زندگی اسلامی است. فرهنگ ما گرفتار برخی رفتارهای بیگانه شده و در همین زمینه رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ ما نیازمند یک مهندسی فرهنگی هستیم. لذا لازم است که سبک زندگی اسلامی ایجاد شود و با سبک زندگی غربی مقابله شود. اگر آثار شهید مطهری در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود بی شک بخش زیادی از معضلات اخلاقی و اجتماعی امروز برطرف می شود لذا ترویج فرهنگ اسلامی بر همه لازم است چرا که امروز راهی نداریم جز اینکه در پیچ های تاریخی از فرهنگ اسلام ناب محمدی استفاده نماییم و یکی از راه های دستیابی به این مهم، انتشار آثار شهید مطهری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه