English

به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدرسه شهید بهشتی بهشهر

به مناسبت هفته زمین پاک (2 الی 8 اردیبهشت ماه)، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با حضور در مرکز آموزشی استعدادهای درخشان شهید بهشتی شهرستان بهشهر، زنگ زمین پاک در این مدرسه نواخته شد.

نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدرسه شهید بهشتی بهشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، عطااله کاویان در این مراسم خطاب به دانش آموزان، "سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز" را شعار سال جاری هفته زمین پاک بیان کرد و اظهار داشت: بر خلاف مرزهای جغرافیایی، محیط زیست مرز ندارد و اگر کشورهای دیگر به محیط زیست آسیب بزنند یقیناً کشورهای دیگر نیز از بحرانهای زیست محیطی در امان نخواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیتهای زیست محیطی را باید از درون مدارس و خانواده ها شروع و رعایت کنیم، ادامه داد: سرمایه گذاری برای زمین پاک به حفظ آن برای نسل‌های آینده کمک خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به "توسعه بازیافت" یادآورشد: زندگی‌های امروزی ماشینی شده است، از این رو استفاده از تجهیزات و لوازم ضروری است و باید به توسعه بازیافت توجه شود تا بتوانیم بخشی از لوازم دور ریختنی را به چرخه تولید برگردانیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز در شهرستان نوشهر فعال است، افزود: در این نیروگاه زباله‌ها تفکیک و بخشی از آن سوزانده  و تولید انرژی می کند.

کاویان با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز ساری نیز با ظرفیت ۵۰۰ تن دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی است، افزود: این نیروگاه به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه دنیا از وسایل دور ریز در حال تولید انرژی است، ابراز داشت: شهرستان بهشهر دارای مرکز پردازش و تبدیل و بازیافت زباله است و باید از این چرخه برای توسعه بازیافت استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران "بهره وری سبز" را از دیگر نیازها بیان کرد و گفت: باید از ظرفیت سمن‌ها و مدارس برای توسعه فضای سبز استفاده کنیم و تمامی مسائل اقتصادی در قالب بهره وری به نتیجه خواهد رسید.

وی "بهره وری سبز" را مهمترین نیاز بیان کرد و عنوان داشت: طرح‌ها و پروژه ها باید متناسب و سازگار با محیط زیست باشند و شهرستان بهشهر غنی از گونه‌های گیاهی و جانوری فراوان است و وجود پناهگاه حیات وحش میانکاله و آشوراده از ظرفیت‌های آن است.

کاویان پس روی آب دریا، کم شدن منابع آب ورودی تالاب و خشکیدگی ضلع غربی تالاب میانکاله را از جمله تهدیدهای زیست محیطی این ذخیره گاه زیست کره بیان داشت و تصریح کرد: خانه‌های محیط زیست در حوزه آموزش مسائل زیست محیطی نقش مهمی دارند و قرار است سازمان حفاظت محیط زیست، حفظ محیط زیست را مردمی کند.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست فقط وظیفه کارمندان سازمان محیط زیست نیست، اظهار داشت: همه باید در این مسیر تلاش کرده و توجه ویژه ای داشته باشیم از این رو خانه‌های محیط زیست بهترین مکان برای بیان مطالبات، معضلات زیست محیطی شهر و روستاها و هم اندیشی جهت حل این مطالبات است.

در این مراسم، دانش آموز علی شاعری نیز به بیان اهمیت حفظ محیط زیست و زمین پاک پرداخت و در پایان هم، زنگ زمین پاک توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، نواخته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه