English

دادستان قزوین:

بیش از ۱۳۰ تن چوب قاچاق کشف و ضبط شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کشف و ضبط بیش از 130 تن چوب قاچاق در مراکز نگهداری و دپوی چوب خبر داد.

 بیش از 130 تن چوب قاچاق کشف و ضبط شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در تشریح این خبر گفت: استان قزوین در مسیر ارتباطی 11 استان قرار دارد و از این حیث عبور کالاهای قاچاق از محورهای مواصلاتی استان محتمل است و به همین خاطر مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز همواره یکی از اولویت های دستگاه قضایی و انتظامی استان است.

وی افزود: در طی سال طرح های مختلفی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت دستگاه قضایی و مشارکت سایر دستگاه ها در استان برنامه ریزی می شود و در همین جهت طرح بازدید از انبارهای دپوی کالا با اولویت مبارزه با قاچاق چوب و فرآورده های جنگلی اجرایی شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: در راستای اجرای طرح موصوف با حضور همکاران قضایی و پلیس اقتصادی استان از تمامی مراکز نگهداری و چوب بازدید بعمل آمد و در مجموع بیش از 130 تن انواع چوب قاچاق کشف و ضبط شد و در کالاهای مکشوفه در اختیار اداره کل منابع طبیعی استان قرار گرفت و برای متخلفین نیز پرونده تشکیل شد.

رجبی اعلام داشت: همچنین بر اساس اخبار و گزارشات واصله و طی دو عملیات پلیسی در محورهای مواصلاتی استان دو دستگاه خودروی سواری متوقف و در مجموع 40 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش 37 میلیارد ریال کشف و متهمین دستگیر شدند و برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اثرات سوء پدیده قاچاق بر جامعه و بخش های مختلف بخصوص تولید داخلی بسیار است و این موضوع نیازمند مبارزه همه جانبه است و نقش مردم نیز بسیار حائز اهمیت بوده و بدون شک رویکرد دستگاه قضایی با قاچاقچیان کالاهای مختلف برخورد بدون اغماض است. البته نباید از اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش قاچاق غافل شد و در این راستا نیز دستگاه های متولی امر فرهنگ می بایست برنامه محور عمل کنند تا پدیده قاچاق از سوی جامعه نهی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه