English

استاندار اصفهان تاکید کرد:

ورود جدی اداره کل استاندارد به حوزه ارزیابی و کنترل کیفی مصالح ساختمانی در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: پرداختن به مأموریت‌های اداره کل استاندارد در حوزه کالا و خدمات باتوجه به آثار و نتایج این اقدامات در جامعه، از ضروریات است.

ورود جدی اداره کل استاندارد به حوزه ارزیابی و کنترل کیفی مصالح ساختمانی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در نخستین جلسه شورای استاندارد در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: باتوجه به اهمیت حوزه مصالح ساختمانی که به صورت مستقیم با زندگی مردم سروکار دارد ظرف مدت یک ماه کمیته‌ای ذیل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل و فرایند ورود جدی اداره کل استاندارد به این حوزه پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به اینکه تنوع تولید و کالاهای خدماتی در بازار سردرگمی‌هایی را در انتخاب برای مردم ایجاد می کند، ادامه داد: به هر میزان که بتوانیم در خصوص استانداردسازی و تقویت دستورالعمل‌ها دقت داشته و توسعه بیشتری دهیم به آرامش جامعه کمک می‌کنیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی، صداوسیمای مرکز اصفهان موظف است برنامه‌هایی را در حوزه معرفی استاندارد و کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری و تشویقی را برای جامعه تعریف کند و در قالب گزارش‌های نوبه‌ای این ظرفیت را در جامعه توسعه دهد تا مردم بیش از پیش با حقوق خود آشنا می‌شوند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بایستی دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با اداره کل استاندارد داشته باشند‌ همچنین دستگاه‌هایی که می‌توانند به صورت تخصصی به اداره‌کل استاندارد در ارزیابی‌ها کمک کنند تقویت شوند.

وی با توجه به ارائه گزارش اداره کل استاندارد درخصوص اهم مشکلات موجود در حوزه صنایع ساختمانی، گفت: کمیته‌ای زیرمجموعه معاونت عمرانی استانداری تشکیل و با نگاه ویژه به تولیدکننده، مباحثی از جمله ملزم کردن فرایند ساختمان تا پایان کار در روند صدور مجوزها، استفاده از ظرفیت نظام مهندسی و ارائه برنامه‌ برای روند ادامه کار ساختمان‌هایی که از گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند را بررسی کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین اداره کل استاندارد می‌تواند در حوزه‌های تجدید و بازنگری در ارزیابی استانداردسازی مصالح ساختمانی ورود و تقاضای بازنگری کند.

استانداری اصفهان

تأکید بر ورود و تسهیل گری اداره کل استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی

در این نشست دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز بیان کرد: در حوزه معاونت عمرانی، صنعت ساختمان و صنایع وابسته زمینه بسیار گسترده‌ای وجود دارد که اداره کل استاندارد در این خصوص می‌تواند نقش آفرینی مؤثری را انجام دهد.

وی ادامه داد: مصالح و محصولات ساختمانی از مواردی هستند که مردم با آنها به صورت مستقیم سروکار دارند و جلب رضایت مردم در این حوزه حائز اهمیت است.

دکتر زینلیان اظهار کرد: تقاضا می‌کنیم در حوزه مصالح ساختمانی اداره کل استاندارد به صورت جدی ورود کند. شورای فنی استان نیز می‌تواند در خصوص مصالح استاندارد و کنترل کیفیت، اداره کل استاندارد را یاری رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در این حوزه نه تنها حضور بلکه تسهیل گری برای مردم نیز می‌تواند توسط این اداره کل دنبال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه