English

کوچ پرندگان مهاجر از تالاب‌های استان قم

معاون محیط زیست استان قم گفت: پرندگان مهاجر پس از زمستان گذرانی در تالاب‌های استان به سمت عرض‌های شمالی در حال بازگشت هستند.

کوچ پرندگان مهاجر از تالاب‌های استان قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، اسماعیل احمدی‌زاده معاون محیط زیست استان قم با اشاره به شروع فصل بازگشت پرندگان مهاجر اظهار داشت: در سال گذشته، جمعیت گسترده تری از پرندگان مهاجر در تالاب‌های استان قم حضور داشته و تعداد زیادی از پرندگان کنارآبزی در تالاب مره زادآوری داشته اند. وی با اشاره به ظرفیت‌های زیست محیطی تالاب‌های استان قم، بر ضرورت تأمین حقابه‌های این زیستگاه‌های ارزشمند تأکید کرد و گفت: پرندگان مهاجر پس از زمستان گذرانی در تالاب‌های استان به سمت عرض‌های شمالی در حال بازگشت هستند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: خوشبختانه در سال گذشته با رصد مستمر کارشناسان این اداره کل با همکاری و هماهنگی اداره کل دامپزشکی، هیچ گونه بیماری به ویژه آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قم مشاهده نشد.

او یکی از علل افزایش جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب‌های استان قم را افزایش امنیت زیستمندان در این مناطق دانست و گفت: با تلاش‌های شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست، موضوع صید و شکار پرندگان در تالاب‌های استان به حداقل رسیده است.

احمدی‌زاده در پایان تصریح کرد: افزایش سطح حفاظتی تالاب مره از «شکار ممنوع» به «پناهگاه حیات وحش» در دستور کار قرار داشته و این موضوع می‌تواند هرچه بیشتر به حفظ و احیای گونه‌های جانوری در این منطقه کمک کند، اما لازمه آن حفظ حیات این تالاب با تخصیص حقابه‌های آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه