English

معاون استانداری فارس:

ایجاد دهکده گردشگری عشایری؛ نیاز و ظرفیتی که در فارس مغفول مانده است

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه فارس مهد حضور عشایر و استان معین عشایر جنوب کشور است عنوان کرد: ایجاد دهکده های گردشگری عشایری یکی از ضرورت ها در استان فارس است.

ایجاد دهکده گردشگری عشایری؛ نیاز و ظرفیتی که در فارس مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد فرخزاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تاکید بر اهمیت این موضوع خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان دهکده گردشگری عشایری مد نظر است به این معناست که یک زیست بوم و زندگی کاملا طبیعی عشایری بدون هیچ گونه دخل و تصرفی توسط عشایر ایجاد شود و مردم بتوانند ضمن آشنایی با آداب و رسوم و باورها و انتقال این دانش به نسل آینده از تولید محصولات، صنایع دستی، نحوه ساخت و ساز، اصول و فنون فنی زندگی در زیستگاه های مختلف و بازدید و امکان بهره گیری از این خدمات نیز فراهم گردد.

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری اشاره کرد: وسعت و ظرفیت فارس این اجازه را می دهد که بیش از یک دهکده گردشگری عشایری در استان ایجاد شود.
 
او اجرای چنین پروژه بزرگ و اثرگذاری را نیازمند همکاری مشترک همه ایل ها، تیره ها و اقوام عشایری استان فارس دانست و افزود: آنها می توانند با ایجاد یک تعاونی یا شرکت های سهامی و بهره بردن از زمین ها و امکاناتی که در اختیار دارند اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کرده و اقتصاد گردشگری عشایر را رونق داده و هزاران شغل مولد در حوزه تخصصی خود ایجاد نمایند. دهند.
 
به اعتقاد فرخزاده این دهکده های گردشگری عشایری باید به شهرهای بزرگ نزدیک باشند و امکان دسترسی آسان شهروندان به این مکان ها برای حفظ رونق فرهنگی و اقتصادی فراهم شود. 
 
معاون استاندار فارس همچنین تاکید کرد: حضور راهنمایان تور و آشنا به زندگی ارزشمند عشایری که به صورت تخصصی برای این موضوع آموزش دیده و به زبان های مختلف محلی و بین المللی تسلط دارند امری ضروری برای رونق در سطح ملی و فرا ملی توسعه و ترویج این فرهنگ ارزشمند است.
 
ایجاد فرصت و ظرفیت برای اقامت شبانه، تجربه یک زندگی کامل به همراه آموزش های لازم و آموزش آواها و نواهای اقوام عشایری، شنیدن موسیقی اقوام عشایر، رصد آسمان زیبای شب، تجربه غذاهای محلی، آشنایی با خواص و کاشت و برداشت گیاهان دارویی، تولید محصولات از دام و طیور و مواد لبنی و... از دیگر مواردی بود که فرخزاده به عنوان نیازهای یک دهکده گردشگری عشایری به آنها اشاره کرد.
 
او خاطرنشان کرد: برای تامین مالی می توان از روش های مختلف علاوه بر شرکت های سهامی عام و شرکت تعاونی استفاده نمود که در صورت اتحاد اقوام و پای کارآمدن آنها قابل پیگیری است. 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه