English

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبرداد؛

آگاهی متوسط دانش آموزان کاشانی در خصوص بهداشت دهان و دندان

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آگاهی متوسط دانش آموزان این شهرستان در خصوص بهداشت دهان و دندان خبر داد.

آگاهی متوسط دانش آموزان کاشانی در خصوص بهداشت دهان و دندان

اکرم مهتری طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به انجام پژوهشی با هدف تعیین برخی عوامل مرتبط با بهداشت دهان و دندان در دانش آموزان پایه دهم تا دوازدهم مدارس شهر کاشان گفت: این مورد به علت ناکافی بودن آموزش های لازم تئوری و عملی در زمینه بهداشت دهان و دندان و همچنین اثر بخشی کمتر آموزش های سنتی نسبت به آموزش های مبتنی بر مدل ها و تئوری ها در مدارس می باشد.

وی افزود: بر اساس یافته ها  زمانی دانش آموزان، در زمینه بهداشت دهان و دندان بهتر عمل می کنند که فواید بهداشت دهان و دندان را درک کرده و احساس نمایند موانع کمتری در انجام رفتارهای بهداشتی وجود دارد.

مهتری طاهری تصریح کرد: بیماری های دهان ودندان بخصوص پوسیدگی دندان از جمله شایع ترین بیماری های مردم دنیا است که معمولا در سنین نوجوانی آغاز می شود و رعایت بهداشت دهان و دندان در طی این دوران تاثیر بسیار زیادی بر کاهش این مشکلات دارد.

محقق دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: بر اساس گزارش های سال 1395 شیوع پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان 12-6 ساله مدارس ابتدائی به طور کلی حدود 80 درصد بوده که در دندانهای دائمی بیش از 71 درصد و در دندان های شیری بیش از 88 درصد را شامل می شده است.

وی، با اشاره به اینکه بسیاری از این مشکلات در دانش آموزان در سنین بالاتر هم وجود دارد، یادآور شد: آمار دندان‌های پوسیده ایرانی‌ها در سال 1398 که وزارت بهداشت عنوان کرده است ۲۰۰ میلیون دندان پوسیده است.

مهتری طاهری، ارتقای دانش و آگاهی دانش آموزان را از طریق آموزش های رسمی در مدارس و غیر رسمی در خانواده بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه