English

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

مداخلات ورزشی یکی از راه های پیشگیری از عدم تعادل و سقوط در سالمندان است

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان، عدم تعادل و سقوط را از جمله شایع ترین مشکلات سالمندان عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از تمرینات ورزشی از راه های موثر در حفظ و ارتقاء تعادل و پیشگیری از سقوط سالمندان است.

مداخلات ورزشی یکی از راه های پیشگیری از عدم تعادل و سقوط در سالمندان
است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، منصور دیانتی گفت: تاکنون مطالعات مختلفی و با نتایج متفاوتی در رابطه با بعضی مداخلات برای افزایش تعادل و کاهش خطر سقوط در سالمندان گزارش شده است، یکی از این مداخلات انجام ورزش تای چی چوان می باشد.

وی افزود:  ورزش تای چی چوان یک مداخله مطمئن، کم هزینه و بدون نیاز به امکانات خاص می باشد و نتایج مطالعه ایی که اخیرا  در دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده است، نشان می دهد  افراد سالمندی که تحت نظر مربی متخصص و محقق تمرینات منتخب تای چی چوان را طی مدت 10 هفته و هر هفته 2 جلسه و هر جلسه به مدت 30 – 40 دقیقه انجام دادند باعث ارتقاء وضعیت تعادل سالمندان مورد بررسی شده است.

دیانتی، با بیان اینکه طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، سالمندی به دوره زندگی از 60 سال به بالا گفته می شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود که تعداد افراد سالخورده تا سال 2050 دوباره افزایش یابد و به یک  میلیارد و 200 میلیون نفر برسد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به اینکه طبق برآوردهای سازمان بهداشت جهانی  نسبت جمعیت سالمندان ایران در سال های آتی به 17 و نیم درصد افزایش خواهد یافت، ادامه داد: ۱۲ درصد از جمعیت ۴۶۰ هزار نفری این منطقه سالمند (۶۵ سال به بالا) هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ورزش تای چی چوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های هنر رزمی در جهان است که برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی توصیه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه