English

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان :

۱۱۰ بیمار هموفیلی در منطقه کاشان ثبت شده است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از بین چهار هزار بیمار خاص در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، 110 بیمار هموفیلی ثبت شده است.

110 بیمار هموفیلی در منطقه کاشان ثبت شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس آزادی با اشاره به نامگذاری ۱۷ آوریل مصادف با 28 فروردین ماه به عنوان روز جهانی هموفیلی بیان کرد: این روز با هدف افزایش آگاهی در مورد بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی دهنده، مراقبت و حمایت از بیماران و افزایش آگاهی عمومی در این زمینه، نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: حدود چهار هزار نفر در این دو شهرستان مبتلا به بیماری های خاص هستند که ارایه بسته‌های حمایتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان این بیماران، در حال اجرا است.

این مقام مسئول گفت: تقریبا حدود 2700 نفر از این افراد مبتلا به سرطان، 50 نفر به تالاسمی، 110 نفر به هموفیلی، بیش از 600  نفر مبتلا به ام اس و حدود3۰۰  نفر بیماران دیالیزی و پیوند در سطح شهرستان های کاشان وآران و بیدگل هستند.

عباس آزادی اظهار داشت: پرهیز از ازدواج‌های فامیلی، توجه به آزمایشات قبل از ازدواج و بارداری، طرحِ غربالگریِ به موقع نوزادان در تمام نقاط کشور، راه‌اندازیِ ایستگاه‌های‌ سنجش سلامتی به صورت سرپایی در مدارس و ... در تمام نقاط کشور از جمله راهکارهای پیشگیری از ازدیاد بیماران خاص و نیز برای کمک به این بیماران می باشد.

وی ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیمه رایگانِ بیماری‌های‌ خاص شامل تمامیِ موارد درمانی و دارویی این بیماران می شود، یادآور شد: افزایش تعداد کلینیک های درمانیِ بیماری‌های‌ خاص، افزایش تعداد واحدهای مددکاری و تحتِ پوشش قرار دادن کامل بیماران خاص از دیگر راه های کمک به این بیماران می باشد.

روز جهانی هموفیلی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه