English

رییس سازمان بسیج سازندگی:

اولین یادواره سرداران و شهدای جهادگر استان فارس برگزار می شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس از اجرای اولین یادواره سرداران و ۲۵۳ شهید جهادگر استان فارس خبر داد.

اولین یادواره سرداران و شهدای جهادگر استان فارس برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، اسماعیل قزل سفلی، رییس سازمان بسیج سازندگی استان اظهار داشت: نقش بی‌بدیل جهادگران در دوره های مختلف انقلاب اسلامی مورد تحسین و تقدیر همه اقشار جامعه بوده، بویژه در دوران ابتدایی انقلاب اسلامی که توانستند در حوزه خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق روستایی و دورافتاده اقدامات گسترده ای انجام دهند.

سپس نیروهای جهادی در زمان جنگ تحمیلی در قالب جهاد سازندگی که امام (ره) به آنان لقب سنگرسازان بی سنگر دادند توانستند با ارائه طرح‌های پشتیبانی و مهندسی جنگ، مشکلات عمده رزمندگان را در مناطق مختلف را با ساخت راه‌ها، پل‌ها، سنگرها، خاکریزها و جاده‌ها مرتفع کرده، در بخش نظامی نیز با انواع ابتکارات و اختراعات، تا حد زیادی در سرعت بخشیدن و تسهیل فعالیت رزمندگان ایفای نقش کردند و در حوزه بهداشت و درمان نیز نقش جهادگران در طول دفاع مقدس بی بدیل بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: امروزه نیز جهادگران و گروه های جهادی در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی هستند و از جمله مهمترین آنها می توان به پروژه های ساخت مسکن محرومین، راه سازی، آبرسانی به روستاها، طرح های بهداشتی و درمانی، کشاورزی و دامپروری و ... اشاره کرد.

قزل سفلی با بیان اینکه طی این سال ها فعالیت و در دوره های مختلف شهدای جهادگر بسیار زیادی در راه خدمت به مردم تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده؛ اظهار داشت: همچنین شهید خدمت قلمداد شدن جهادگرانی که در راه خدمت به هموطنان خود در مناطق محروم و کم برخوردار با (اردوهای جهادی) جان خود را از دست می دهند از مطالبات خانواده ها و همکاران تلاشگر آنان است و مدت هاست این طرح مساله مورد پیگیری‌های سازمان بسیج سازندگی برای تصویب طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، امری که در صورت تصویب زمینه را برای قرار گرفتن درجه شهید خدمت به جهادگران خدوم آسمانی باز می کند.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس با ضروری خواندن لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جهادگر؛ بیان داشت: سازمان بسیج سازندگی استان فارس با مشارکت گروه های جهادی در سال جاری اولین یادواره سرداران و ۲۵۳ شهید جهادگر استان فارس را برگزار خواهد کرد این یادواره به بررسی ابعاد و ویژگی های شخصیتی، مدیریتی و فنی شهدای جهادگر از جمله شهدای جهادسازندگی در دفاع مقدس، شهدای جهادگر مدافع حرم، شهدای جهادگر مدافع امنیت و جهادگران آسمانی پرداخته خواهد شد.

در این راستا اولین جلسه ستاد هماهنگی در این خصوص برگزار و کمیته ها و شرح وظایف هر کمیته نیز مشخص شد و علاوه بر راه اندازی دبیرخانه این یادواره شهداء مسئولین کمیته های فرهنگی و رسانه، سرکشی از خانواده شهداء، برنامه ریزی و مالی، نظارت و ارزیابی، اجرایی مراسم و پشتیبانی تعیین شدند.

وی در پایان با دعوت از گروه های جهادی برای مشارکت در برگزاری باشکوه این یادواره، گفت: برگزاری یادواره شهداء یک اقدام و فعالیت معنوی است و فرصتی برای تجدید میثاق با شهدا و آرمان های شهداء است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه