English

در دیدار با مدیرکل دادگستری استان مرکزی مطرح شد؛

توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت کتاب، کتابخانه و کتابخوانی

با هدف رایزنی پیرامون توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت و ماهیت خدمات اجتماع محور و عام المنفعه؛ علی گودرزی زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، مدیرکل دادگستری استان مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت کتاب، کتابخانه و کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، گودرزی زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در این جلسه گفت: با عنایت به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه و با توجه به آئین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی، درخواست داریم تا دادگستری های استان در خصوص فراهم نمودن شرایط بهره مندی کتابخانه های عمومی از جایگزین احکام فرهنگی از جمله کمک به تامین منابع مکتوب مورد نیاز کتابخانه ها، خرید تجهیزات، تعمیر و بازسازی کتابخانه های فرسوده و مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی مطابق با شرایط هر شهرستان را جایگزین احکام قضایی مربوطه کنند.

وی افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی آمادگی لازم را دارد تا کتابخانه حقوقی را در محل ساختمان جدیدالتاسیس دادگستری ایجاد و راه اندازی نماید.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: نظارت و حفاظت فیزیکی از ساختمان کتابخانه های حاشیه شهر و پارک ها و مناطق روستایی بسیار ضروری است و درخواست داریم اقدامات پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

گودرزی زاده ادامه داد: تعاملات اداره کل کتابخانه های عمومی با حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم، اداره کل زندانها و اقدامات تامینی استان و معاونت فرهنگی قوه قضاییه در استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مناسب است و در این خصوص از مسئولان دادگستری استان قدردانی می‌کنیم.

مدیرکل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پیشنهادات مطرح شده مورد تایید مجموعه ما نیز هست و مکاتبات لازم با روسای محترم دادگستری شهرستان ها انجام میدهیم تا موضوعاتی نظیر بازسازی و تعمیر کتابخانه های عمومی استان در دستور کار اجرای مجازات جایگزین حبس قرار گیرد.

موسوی افزود: در سال گذشته صدور رای 3 پرونده از مجرمین شامل مجازات جایگزین حبس با موضوع کتابخانه های عمومی انجام شده است و بررسی، سنجش و ارزیابی ابعاد مختلف و همه جانبه ایده بهره گیری از ظرفیت های مالی و فکری محکومین به حبس در راستای ارائه خدمات اجتماعی و عام المنفعه ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری مجموعه کتابخانه های عمومی استان، از قضات برتر که احکام جایگزین حبس با موضوع کتاب و کتابخوانی صادر کنند، تقدیر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه