English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد:

مراقب کلاهبرداری مجرمان با سامانه های جعلی ثبت نام کتاب های درسی باشید

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت تحویل کتاب های درسی نسبت به سایت ها و سامانه های جعلی در پوشش ثبت نام کتاب های درسی هشدار داد.

مراقب کلاهبرداری مجرمان با سامانه های جعلی ثبت نام کتاب های درسی باشید

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ  سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند و این بار با زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت ثبت نام و دریافت کتاب های درسی اقدام به طراحی سایت ها و ارسال لینک های جعلی در این خصوص کرده اند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به درگاه های جعلی اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و موجودی حساب آنها را برداشت کنند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند آموزش های غیر حضوری، کلاسهای تابستانه، تخفیف های ویژه دانش‌آموزی و.... مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند، مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند و با توجه به اعلام سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی جهت ثبت نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع اقلام آموزشی به آدرس irtextbook.ir یا irtextbook.com برای ثبت سفارش اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت 24ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه