English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبرداد؛

اپلیکیشن های جعلی قرآن و ادعیه ترفند مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان

رئیس پلیس فتا استان از طراحی اپلیکیشن های جعلی قرآن و ادعیه به عنوان ترفند مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان جهت سوء استفاده از شهروندان خبرداد.

اپلیکیشن های جعلی قرآن و ادعیه ترفند مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: ایام ماه مبارک رمضان فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار داده است تا با سوءاستفاده از نیات پاک روزه داران، اعمال مجرمانه خود را عملی کنند.

وی افزود: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد طراحی اپلیکیشن های جعلی قرآن و ادعیه است که برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: برخی از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها (از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و…) را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند، بنابراین از نصب این گونه نرم‌افزارها خودداری کنید.

این مقام انتظامی گفت: شگرد دیگر مجرمان سایبری به گونه ای است که به بهانه فروش یا معرفی لینک دانلود اپلیکیشن و دریافت مبالغ معمولاً ناچیز کاربران را به درگاه های جعلی پرداخت هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها را سرقت می کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین راه برای گرفتار نشدن در دام مجرمان سایبری دانلود یا خرید اپلیکیشن های قرآن و ادعیه از سایت‌های شناخته شده و منابع معتبر است، همچنین شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه