English

یک میلیارد تومان زکات سال گذشته در سیریک جمع آوری شد

رئیس کمیته امداد شهرستان سیریک گفت: سال گذشته با همکاری مردم و عاملان زکات، بالغ بر یک میلیارد تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شد.

یک میلیارد تومان زکات سال گذشته در سیریک جمع آوری شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام علی ابراهیمی رئیس کمیته امداد شهرستان سیریک با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان عملکرد شورای زکات سیریک بوده، اظهارداشت: سال گذشته شورای زکات شهرستان با جمع آوری ۹۰۰ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان در سطح شهرستان همه تعهدات انجام شده در زمینه جمع آوری زکات را محقق نمود.

وی با بیان اینکه معمولاً زکات در سرفصل‌های مختلف از جمله زکات غلات، واجب، مستحبی، فطریه و کفاره جمع‌آوری شده است و در مجموع ۳۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، افزود: مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته نزدیک به ۹۰ درصد آن در بخش کمک به نیازمندان و فقرا و ۱۰ درصد باقیمانده نیز در پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه به صورت ماهانه گزارش جمع‌آوری زکات به سمع و نظر مردم رسانده می شود و با خیران، بازاریان و معتمدان شهرستان جلسات شورای زکات این شهرستان برگزار می کنیم، ادامه داد: باید آثار و برکات زکات به مردم گفته شود تا تشویق و توجیه شوند که همه این امور به احیای امر زکات کمک می‌کند و در این زمینه موثر خواهد بود.

رئیس کمیته امداد شهرستان سیریک با تاکید به همکاری همه دستگاه‌ها برای احیای فریضه زکات در جامعه تصریح کرد: برای تحقق این مهم جدا از اینکه ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن فریضه زکات در بین اقشار مردم داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به وجود ۴۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)در شهرستان، خاطرنشان کرد: تعدادی از حامیان و بخشی از کمک‌های صورت گرفته به ایتام و فرزندان محسنین از دیگر شهرستانها و استان های کشور است که کمک‌های خود به صورت ماهانه واریز می کنند و حامیان و خیران شهر کوهستک از فعال ترین طرح اکرام ایتام و محسنین این شهرستان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه