English

مدیرکل شیلات مازندران:

افزایش ۶۰ درصدی صید ماهی سفید در دریای مازندران

مدیرکل شیلات استان مازندران گفت: صید ماهی سفید در آب‌های ساحلی استان با توجه به طرح تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی امسال ۶۰ درصد افزایش داشت.

افزایش 60 درصدی صید ماهی سفید در دریای مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم کریم زاده اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های انجام گرفته شیلات مازندران در زمینه تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی، نتایج و بازخورد آن را در سبد صیادان پره استان شاهد بودیم که صید گونه ماهی سفید افزایش حدود ۶۰ درصد را نشان داده است.

وی ادامه داد: ۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی، امسال از دریای خزر صید شد که این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۸ درصد بیشتر است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: ارزش ریالی صید امسال ماهیان استخوانی دریای خزر ۶۴۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با پارسال دو و نیم برابر افزایش داشته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی شهید رجایی ساری تکثیر و در رودخانه‌های مهم شیلاتی رهاسازی شوند.

کریم زاده بیان داشت: یکی از مأموریت‌های شیلات استان در کمک به ترمیم و بازسازی ذخایر آبزیان دریایی، تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های مهم شیلاتی و دریاست و این مرکز به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مرکز بازسازی ذخایر آبزیان دریایی است که در کمک به بازسازی ذخایر و توسعه پایدار صید وصیادی در دریا نقش مهم و کلیدی دارد.

وی عنوان داشت: اکیپ‌های تکثیر و صید ماهیان مولد از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۶ رودخانه مهم شیلاتی مستقر شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی