English

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد؛

صید ۵۲۵ تن ماهی از دریای خزر به ارزش بیش از ۸۹ میلیارد تومان

مدیرکل شیلات مازندران از صید 525 تن انواع ماهیان استخوانی در استان از ابتدای فصل صید تاکنون خبر داد.

صید 525 تن ماهی از دریای خزر به ارزش بیش از 89 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران اظهار داشت: از زمان آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان از 17 مهرماه تا 10 آذرماه صیادان تعاونی‌های پره، 525 تن انواع ماهیان استخوانی را صید و به بازار عرضه کردند.

وی ارزش اقتصادی این ماهیان صید شده را بیش از 89 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ترکیب گونه‌های صید شامل 55 درصد کفال، 28 درصد سفید، 15 درصد کپور و 2 درصد سایر گونه‌ها بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: بررسی وضعیت صید سال جاری نشان می‌دهد که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی شاهد کاهش 20 درصدی تلاش صیادی و 16 درصدی روز‌های مفید صید بوده ایم که همین موضوع در میزان کل صید مؤثر بوده است.

وی گفت: صید فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 7 درصدی را نشان می‌دهد، ولی از لحاظ ارزش اقتصادی 85 درصد افزایش را در سبد صیادان داشته ایم.

کریم زاده همچنین به موضوع تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر اشاره و تصریح کرد: با توجه به رهاسازی سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی به ویژه گونه‌های ماهی سفید در قالب طرح کمک به تکثیر طبیعی با مشارکت خود جامعه صیادی و نیز مراکز بازسازی ذخایر، گونه‌های سفید در ترکیب صید افزایش 22 درصدی را نسبت به مدت مشابه فصل قبل نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه