English

هفت درصد برق کشور از نیروگاه‌های هرمزگان تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه هفت درصد برق کشور از نیروگاه‌های این استان تامین می‌شود، گفت: میزان تولید برق در نیروگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان طی یکسال گذشته به مرز ۲۱ میلیون مگاوات ساعت انرژی رسیده است.

هفت درصد برق کشور از نیروگاه‌های هرمزگان تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان ضمن تشریح عملکرد یکساله نیروگاه‌های برق استان اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع ۲۰ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۶۸۴ مگاوات ساعت انرژی در نیروگاه‌های هرمزگان تولید شد که از این میزان، سهم نیروگاه‌های دولتی ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۵۱۶ مگاوات و سهم نیروگاه‌های خصوصی ۹ میلیون و ۸۴ هزار و ۱۶۸ مگاوات ساعت انرژی بوده است.

مهرانی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۵۷ درصد برق مورد نیاز استان هرمزگان توسط نیروگاه‌های دولتی و ۴۳ درصد توسط نیروگاه‌های خصوصی تولید شده است، افزود: میزان تولید نیروگاه‌های دولتی و خصوصی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۹۹۴ هزار و ۳۴۱ مگاوات ساعت و ۳۵۲ هزار و ۸۷۰ مگاوات ساعت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان همچنین با اشاره به رشد هفت درصدی تولید انرژی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰، اعلام کرد: در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱، نیروگاه هنگام بندرعباس با ۷۸ درصد افزایش تولید، بیشترین سهم را در تامین انرژی ایفا کرده و همچنین نیروگاه هرمز در بین نیروگاه‌های خصوصی موفق به رشد ۷۳ درصدی شده است.

وی یادآور شد: نیروگاه‌های استان هرمزگان موفق شدند از میزان ۲ و ۳۲ درصدی افزایش تولید تمام نیروگاه‌های حرارتی برق کشور در سال ۱۴۰۱، سهم هفت درصدی را در افزایش تامین انرژی ایفا کنند که این نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان و متخصصان صنعت تولید برق در سال گذشته بوده است.

مهرانی در پایان افزود: نیروگاه‌های خلیج فارس، بخار بندرعباس، سیکل ترکیبی ایسین و هنگام (کلاس اف) بندرعباس به ترتیب با ۲۸ درصد، ۲۶ درصد، ۱۸ درصد و ۱۳ درصد بیشترین سهم را در تامین انرژِی شبکه برق استان برعهده داشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه