English

آیت‌الله سعیدی:

اقدامات خودسرانه در مسئله حجاب، برنامه دشمن را تکمیل می‌کند

خطیب جمعه قم گفت: دشمن با تمرکز بر حجاب، برنامه امنیتی گسترده‌ای دارد لذا اقدامات خودسرانه و حساب نشده در مسئله حجاب چه بسا برنامه دشمن را تکمیل می‌‎کند.

اقدامات خودسرانه در مسئله حجاب، برنامه دشمن را تکمیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که ۱۸ فروردین در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: سخنان مهم و گره‌گشای رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف سرشار از نکات بدیع و تاثیرگذار در برون رفت از چالش‌ها و آسیب‌ها بود.

وی افزود: مدیران سخت‌کوش اگر با دید کارشناسانه به این سخنان بنگرند و تلاش کنند که رهنمودها را اجرایی کنند به طور یقین برون رفت از مشکلات و تحقق خدمت بزرگ الهی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: نقش یاد خدا در خدمت و معنویت در ماه رمضان به ویژه در شب‌های قدر اولین مطلب مهم رهبری است. جهل و غفلت نیز دو آسیب بزرگ معنوی است و معرفت و یاد مدام خداوند دو پشتوانه صیانت نفس و تقویت معنوی است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه غفلت، پرتگاه بزرگی است، اضافه کرد: ذکر کثیر در عمل تاثیر گذار است و امام علی (ع) می‌فرماید: ذکر مداوم دل را آباد می‌کند و در پرتو آبادی دل، نهان و آشکار سامان پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که مهم‌ترین مسئله کشور و معیشت مردم، اقتصاد است. ایشان با تاکید بر شعار سال بیان کردند که مشکلات اقتصادی بر روی مسائل اجتماعی و فرهنگی هم تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با قاطعیت بیان کردند کشف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی حرام شرعی و سیاسی است.

امام جمعه قم اظهار کرد: باید دانست که دشمن با تمرکز بر حجاب برنامه امنیتی گسترده‌ای دارد لذا اقدامات خودسرانه و حساب نشده در مسئله حجاب چه بسا برنامه دشمن را تکمیل می کند.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی با عنایت ولی عصر (عج)، کمک مردم، برنامه‌ای همه جانبه، با انسجام همه بخش‌های کشور و به برکت خون شهدا و کوری چشم دشمنان، مسئله حجاب را حل خواهد کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: در مسئله مهارتورم و رشد اقتصادی از همه ظرفیت‌های کشور بدون حاشیه‌سازی باید استفاده کرد. برای عملیاتی کردن شعار سال همه بخش ها باید وظیفه خود را در زمینه مهار تورم انجام دهند و به الزامات رشد اقتصادی توجه کنند.

وی ادامه داد: صرفه جویی، بهره وری، ارتباط معقول دستگاه های مسئول با شرکت‌های بزرگ دولتی، مدیریت آن ها در جهت تقویت اقتصاد کشور در مهار تورم بسیار اهمیت دارد. شرکت های بزرگ پر درآمد که مواد اولیه آن داخلی است نباید با قیمت های جعلی دلار که از طرف دشمن هدایت می‌شود به تورم دامن بزنند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: اقتصاد دریا پایه، توجه به مسیر شمال به جنوب با همکاری کشورهای دیگر در تقویت تجارت بین المللی، احیای معادن، کارآفرینی و ثروت آفرینی در حوزه مسکن از دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه قم با اشاره به مسئله تحولات جهانی گفت: نظم جهانی در حال تغییر است و در این زمینه رهبری بشارت دادند که تحولات جهانی در جهت تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در این چهار سال چهار نخست وزیر عوض کرده است و دوقطبی شدید و مهاجرت نزدیک به دو میلیون صهیونیست به خارج آن‌ها را فلج کرده است و مقامات صهیونیستی دائم هشدار می‌دهند که فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک است و عمر این رژیم به ۸۰ سال نمی‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند متعال درباره این بندگان غاصب و خونریز می‌فرماید که داغ بی‌نوایی و بدبختی بر آن‌ها زده شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری انتخاباتی خواهیم داشت که رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد مشارکت حداکثیری، امنیت انتخابات، سلامت انتخابات و رقابت جدی در انتخابات را مورد توجه قرار دادند.

آیت الله سعیدی در خطبه اول در تفسیر آیه ۶۷ سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید:« الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ ۚ یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَیَقْبِضُونَ أَیْدِیَهُمْ ۚ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِیَهُمْ ۗ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ هُمُ الْفَاسِقُونَ.»

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه به معرفی اوصاف منافقان می‌پردازد، اظهار کرد: امر به منکر، نهی به از معروف و بخل ورزی از ویژگی‌های منافقین است که در این آیه به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه منافقان که به شدت مخالف گسترش اسلام بودند به همین خاطر از ترویج انفاق جلوگیری می‌کردند، ادامه داد: انفاق منحصر به پول دادن نیست بلکه انفاق آبرو، جان، فکر و... نیز از جمله مواردی است که می‌توان انفاق کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه