English

استاندار قم:

تهاجم دشمن در بخش فرهنگی با هدف دوقطبی سازی تشدید شده است

استاندار قم در بیانیه ای آورده است: در ماه‌های اخیر و پس از شکست دشمن در آشوب های خیابانی که یک جنگ تمام عیار شناختی و ترکیبی بود، تهاجم در بخش فرهنگی آن با هدف دوقطبی سازی ها شدت گرفته است.

تهاجم دشمن در بخش فرهنگی با هدف دوقطبی سازی تشدید شده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، در متن بیانیه سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم آمده است: مصداق عینی و اجتماعی تحرکات دشمن، در تحریک معدودی از دختران و بانوان به هنجارشکنی و نادیده گرفتن حجاب اسلامی به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی و حقوق شهروندی، نمود پیدا کرده است.

بیانیه ادامه یافته است: مردم بصیر و انقلابی قم نیز که به نحوی تحسین برانگیز در همه صحنه‌های انقلاب از ابتدا تاکنون پیشتاز و مبداء حرکت‌های جریان‌ساز دینی بوده‌اند اما بروز برخی موارد از این پدیده ناهنجار اجتماعی موجب نگرانی و اعتراض به جای قاطبه مردم شریف و متدین، خصوصا خانواده‌ها و دغدغه‌مندان تربیت نسل آینده شده و این دغدغه ارزشمند خود را به نهادهای ذیربط و مسئول منتقل کرده‌اند.

بیانیه حاکی است: پیرو این مطالبات قانونی و الهی برای بهره‌مندی شهروندان از حق آرامش و امنیت اجتماعی و زیست عفیفانه و بنا نهادن بنیان‌های جامعه ایمانی در شهر کریمه اهل بیت(سلام‌الله علیها)، استانداری قم موارد ذیل را در خصوص اجرای قانون رسمی حجاب و عفاف به استحضار مردم شریف قم می‌رساند.

در این بیانیه تاکید شده است: موضوع پوشش و لباس و سبک زندگی چه در بُعد فردی و چه در بُعد اجتماعی، در گام نخست امری ایجابی، اقناعی و فرهنگی بوده و اولین و موثرترین اقدام در این موضوع نیز فعالیت نهادهای فرهنگی و تربیتی برای هدایت و اقناع افرادی است که دارای سوال در این زمینه هستند یا احیانا دچار آسیب شده‌اند.

بیانیه می افزاید: لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی، اعضای کارگروه عفاف و حجاب استانداری و فرمانداری‌ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و خدماتی موظفند با کمک گرفتن از ظرفیت عظیم حوزه‌های محترم علمیه و گروه‌های پرتلاش مردمی، اقدامات فرهنگی و ایجابی خود را بیش از گذشته اجرایی نمایند. در بخش الزامات قانونی و انتظامی، رعایت حجاب اسلامی همانند گذشته در همه اماکن دولتی و عمومی، معابر و محل فعالیت اصناف و بخش خصوصی که جنبه انظار عمومی دارند، الزامی میباشد.

بیانیه حاکی است: بر این اساس مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اعم از اداری، آموزشی و خدماتی در همه سطوح و بدون نیاز به ابلاغیه دیگری، موظفند به پیاده‌سازی دقیق و اجرای قانون حجاب و عفاف در محدوده تحت مسئولیت خود نظارت نموده و همه ظرفیت‌های قانونی خود را در این زمینه به کار گیرند.

در این بیانیه تصریح شده است: ضمن تقدیر از زحمات ضابطین انتظامی و قضایی که به وظایف ذاتی خود در امر پاسداری از حجاب و عفاف و برخورد با افرادی که اقدام به هنجارشکنی و خدشه به عفت عمومی می نمایند، همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های عمومی غیردولتی و اصناف باید در چارچوب قانون با ضابطین مذکور همکاری و از آن‌ها و همچنین آمرین به معروف مردمی حمایت نمایند تا شاهد بهبود محیط اجتماعی برای خانواده‌ها و عموم شهروندان در استان قم باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه