English

استاندار قم:

محرومیت زدایی رویکرد محوری طرح‌های سال آینده قم است

استاندار قم با اشاره به تدوین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ با رویکرد رفع مشکلات مردم گفت: محرومیت زدایی رویکرد محوری طرح‌های سال آینده در قم است.

محرومیت زدایی رویکرد محوری طرح‌های سال آینده قم است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان قم افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی باید در مواردی که می‌تواند طرح‌های مختلف را اجرا کند، ورود پیدا کند.

استاندار قم با بیان اینکه استان قم از نظر وسعت سرزمینی جزو استان‌های آخر است، یادآور شد: تعداد پایین روستاهای استان در کنار وسعت سرزمینی موجب شده تا در شهر قم مشکلاتی داشته باشیم که در روستاها وجود نداشته باشد.

وی افزود: بضاعت‌های دستگاه‌های اجرایی محدودیت دارد و باید برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت آحاد مردم در دستور کار قرار بگیرد.

شاهچراغی تاکید کرد: شرایط امروز نسبت به گذشته در بحث استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی بهتر شده است.

وی افزود: ضروری است بسیج سازندگی نشست‌هایی با دستگاه‌های مختلف را دنبال کند، و باید برنامه‌ریزی و جدول لازم در این خصوص تدوین تا این ظرفیت بیش‌تر مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار قم یکی از شاخص های مهم بسیج سازندگی را استفاده از ظرفیت‌های مردمی عنوان کرد و گفت: ما مکلفیم برای همه امور با همه مردم ارتباط داشته باشیم و با تبیین اقدام ها و اهداف مردم را با خود همراه کنیم.

وی افزود: قم در بسیاری از عرصه ها پیشتاز و برجسته است از جمله در بحث ظرفیت خیرین، این استان در سطح کشور کم‌نظیر است.

اجازه ساخت آپارتمان در شهرهای قم صادر نمی‌شود

استاندار قم همچنین در جلسه شورای مسکن استان قم گفت: در کهک و شهرهای دیگر مبنای اصلی ساخت مسکن ویلایی است و هیچ اجازه‌ای برای آپارتمان‌سازی صادر نمی‌شود.

شاهچراغی برالزام الحاق زمین‌هایی بدون مشکل به روستاها تاکید کرد و گفت: باید هر زمینی که به روستاها الحاق می‌شود در حوزه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و غیره مشکلی در خدمت‌رسانی وجود نداشته باشد.

وی افزود: این زمین‌ها الحاق به مناطق روستایی است و به هیچ عنوان تحت عنوان شهر جدید نیست چراکه شهرهای جدید دارای قوانین و دستورالعمل‌های خاص خود هستند.

وی با بیان اینکه سرعت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی ضرورت بسیاری دارد، عنوان کرد: باید ضمن تمرکز بر نکات زیست محیطی و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی با سرعت هرچه بیش‌تر این طرح‌ها را در قم به پیش ببریم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در استان قم حدود ۶۲ هزار نفر واجد شرایط مسکن هستند، خاطرنشان کرد: اولویت نخست افراد واجد شرایط هستند، طبق رایزنی‌های انجام شده، و صاحبان صنایع نیز آمادگی همکاری در احداث مسکن کارگری را دارند.

استاندار قم با اشاره به اینکه قرارداد ۱۴ هزار واحد مسکن ملی منعقد شده است، یادآور شد: در شهر قم امکان الحاق زمین وجود ندارد و باید به سمت الحاقات در شهرهای تابعه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ظرف مدت یکسال گذشته اقدام های بزرگ و خوبی در قم رقم خورده است، ابراز کرد: باید این اقدام ها به مردم اطلاع‌رسانی شود تا شاهد امیدآفرینی در جامعه باشیم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه کشور قوی و غنی داریم، بیان کرد: موانع و مشکلات به برکت خون شهدا رفع خواهند شد ولی مهم‌ترین موضوع این است که پای کار انقلاب اسلامی بمانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه