English

استاندار مازندران:

اقتصاد دریا محور بسیار مهم است

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد دریا محور بسیار مهم است که سواحل یکی از محورهای آن است، گفت: برای این موضوع هم برنامه های مجزا و مستقلی داریم که در آینده نزدیک آنها را اطلاع‌‌رسانی خواهیم کرد.

اقتصاد دریا محور بسیار مهم است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی‌پور در جلسه ستاد راهبردی مدیریت فرهنگی اجتماعی سواحل خزر در دفتر استانداری غرب مازندران که با حضور معاون وزیر کشور، استانداران گیلان و گلستان و فرماندهان سپاه پاسداران استان‌های شمالی کشور برگزارشد، اظهار داشت: استان مازندران با دارابودن ۴۷۰ کیلومتر ساحل بیشترین سهم را در بین استان‌های شمالی کشور از نظر ساحلی دارد.

وی ادامه داد: موضوع مدیریت ناجیان غریق در استان مازندران برای حفاظت و صیانت از جان مردم بود که در این جلسه مطرح شد البته در سال گذشته در این موضوع اقدامات خوبی انجام شد و امسال هم ما برنامه های ویژه‌ای داریم.

استاندار مازندران افزود: مسئولیت واحدی امسال تعیین کردیم و جمعیت هلال را به عنوان مسئول اصلی حفاظت و صیانت از جان مردم سواحل قرار داریم و البته دستگاه های دیگر نیز کمک خواهند کرد.

وی همچنین درباره زیرساخت های سواحل آزاد شده مازندران بیان داشت: مقام معظم رهبری درباره اقتصاد دریا چندین بار تأکید کردند و این برای ما مسئولیت‌آور است و ما برای زیرساخت‌های سواحل مازندران از حدود ۶ ماه قبل کارگروه ویژه ای را تشکیل دادیم و طرحی تدوین شد که می تواند تحول بزرگی در اقتصاد مازندران ایجاد کند و جانمایی همه امکانات که نیاز است در سواحل باشد در این طرح دیده شد.

حسینی‌پور بیان داشت: این طرح در آستانه نهایی شدن است و به وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود به تصویب نهایی برسد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع فرهنگی در سواحل یکی از موضوعات بسیار مهم است، اظهار داشت: استان مازندران به دلیل آزادسازی سواحل نیازمند یک مرز فرهنگی در سواحل است و همانطور که در زیرساخت‌ها و در مباحث امداد و نجات نیازمند یک برنامه هستیم در حوزه فرهنگی هم نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

استاندار مازندران افزود: یک برنامه فرهنگی با محوریت امنیت اجتماعی خانواده در حال تدوین است نقش دستگاه‌های مختلف در این طرح مشخص شده است و انتظار داریم که بودجه لازم به استان مازندران تخصیص داده شود تا ما بتوانیم با مردمی کردن کارها بتوانیم به اهداف خود در سواحل دست پیدا کنیم.

وی، مردم مازندران متدین، ولایتمدار و انقلابی هستند و به هیچ عنوان در استان مازندران اجازه یکه تازی عناصری که در واقع به دنبال این باشند که ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی را زیر پا بگذارند، نخواهیم داد.

این مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور بسیار مهم است که سواحل یکی از محورهای آن است، گفت: برای این موضوع هم برنامه های مجزا و مستقلی داریم که در آینده نزدیک آنها را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم کرد که زنان و مردان از مجموعه امکانات سواحل استفاده کنند، عنوان داشت: سرمایه گذاران برای ساماندهی سواحل آمادگی دارند.

حسینی‌پور اظهار داشت: به دلیل نزدیکی مازندران به پایتخت و راه‌های مواصلاتی و جاذبه های گردشگری همواره مورد توجه مسافران است و صنعت گردشکری برای سواحل مازندران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز نتوانستیم بهره لازم را از دریا ببریم، گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از دریا بهره ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه