English

جزئیات نمایشگاه قرآن و عترت فارس اعلام شد

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۹ فروردین‌ماه جاری در محل این نمایشگاه خبر داد.

جزئیات نمایشگاه قرآن و عترت فارس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌ المللی فارس از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۹ فروردین‌ ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی برپا خواهد شد.

محسن نهاوندی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در مساحت ۴ هزار متر مربع و در سه سالن بهار، نرگس و سرو برپا خواهد شد، افزود: نگاه ما در این نمایشگاه نگاه فروشگاهی نیست لذا برای برپایی آن هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است و هدف جریان‌ سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.

نهاوندی بر ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت در شرکت نمایشگاه‌ها تأکید کرد و گفت:‌ در برپایی نمایشگاه‌ها به دنبال گسترش بحث انس با قرآن هستیم لذا در آن محافل قرآنی هم برپا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس اظهار کرد: همچنین در بحث کودکان نیز تلاش می‌کنیم تا اساتید روحانی از قم در نمایشگاه حضور یابند تا بتوانیم مباحث انس با قرآن و آموزش‌های اعتقادی را در میان کودکان دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه برای نمایشگاه مذکور مراسم افتتاحیه و اختتامیه با حضور استاندار و امام جمعه شیراز برگزار خواهیم کرد، گفت: همچنین هماهنگی‌های خوبی با صدا و سیما برای پخش زنده برخی از برنامه‌ های نمایشگاه قرآن انجام شده است که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

نهاوندی با تصریح اینکه تلاش می‌کنیم تا نمایشگاه تنظیم بازار هم در کنار این نمایشگاه‌ها برپا کنیم، پیشنهاد داد تا از ظرفیت اتاق اصناف و اتاق تعاون نیز برای افطاری ساده در این نمایشگاه استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های دائمی فارس گفت: همچنین آمادگی داریم تا دوره‌های ضمن خدمت با محتوای قرآن و مباحث اعتقادی ویژه کارکنان دستگاه‌ها را در این نمایشگاه برگزار کنیم.

نهاوندی+مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شیراز

 

فرشید نظری، معاون اجرایی شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی فارس نیز در این نشست گفت:با توجه به مسافت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس تا مرکز شهر شیراز ممکن است مردم تنها از یک نمایشگاه استقبال نکنند لذا در کنار نمایشگاه قرآن دو عنوان نمایشگاه دیگر هم برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر نمایشگاه قرآن، عترت، علوم و معارف دینی، نمایشگاه تخصصی حج و زیارت و تجهیزات محافل و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با هدف عرضه و معرفی محصولات مشاغل خانگی در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۹ فروردین‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس برپا خواهد شد.

نظری با بیان اینکه ۸ دفتر کارگزاری حج نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت، افزود: همچنین از ظرفیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و بخش اقتصاد مقاومتی سپاه هم استفاده شده است.

معاون اجرایی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با تأکید بر اینکه مباحث محتوایی به خصوص محصولات و فعالیت‌های حاصل از تدبر در قرآن در این نمایشگاه برای ما حائز اهمیت است، گفت:‌ همچنین در نظر داریم از ظرفیت جلسات خانگی قرآن و بازی‌های چند رسانه‌ای مذهبی نیز در این نمایشگاه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز نیز بحث افطاری ساده را در نمایشگاه دنبال خواهیم کرد، افزود: علاوه بر این‌ها در طی برپایی نمایشگاه محافل انس با قرآن با تلاوت قاریان برجسته استان فارس و شیراز برگزار خواهد شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان که با موضوع نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه بتوان با تلاش‌های گسترده قرآن را از مهجوریت درآوریم، گفت: تلاش زیادی برای تغییر سیاست در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت داشتیم که امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه‌های متعددی در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت فارس همکاری دارند، گفت: نمایشگاه امسال به صورت رویداد محور برگزار خواهد شد و امتیاز این کار هم آن است که در آن صرفاً فروش محصولات فرهنگی نیست بلکه بحث تولید محتوا و مباحث قرآنی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل و نشست‌های تخصصی در آن دنبال می‌شود.

قانعی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس با توجه به برودت هوا که فضای سربسته‌ای است،‌ مناسب دانست.

همزمانی نمایشگاه امسال با چند نمایشگاه دیگر انشاالله موجبات رونق بیشتر و استقبال مخاطب از نمایشگاه خواهد شد.

وی افزود: مدیریت مجموعه نمایشگاه های بین المللی شیراز در راه اندازی نمایشگاه قرآن و عترت نقش ویژه را ایفا کرده است و انشاالله با اهتمام ویژه سایر اعضای شورای توسعه قرآنی استان نمایشگاه امسال تفاوت فاحشی با دوره های قبل از نظر کمی و کیفی خواهد داشت. نمایشگاه امسال انشاالله در روز ۱۶ فروردین هم زمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام افتتاح خواهد شد و تا ۱۹ فروردین ماه مصادف با اولین شب قدر ادامه خواهد داشت و از همه مردم عزیز و علاقه مندان به فرهنگ قرآنی برای بازدید از نمایشگاه دعوت بعمل می آید.

نمایشگاه قرآن+شیراز

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه