English

سازمان حج و زیارت:

۲۰۰ دلار به زائران عراق پرداخت می‌شود

شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج، از فراخواندن دارندگان اسناد حج به تاریخ فروردین‌ماه ۱۳۸۶ برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های خالی در برخی استان‌ها و همچنین توافق با بانک مرکزی برای عرضه ۲۰۰ دلار به دینار عراق به زائران عتبات عالیات خبر داد.

۲۰۰ دلار به زائران عراق پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، درجلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب  نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

اکبر رضایی  معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: برای تکمیل ظرفیت باقیمانده در برخی استان‌ها از دارندگان اسناد حج فروردین ماه ۱۳۸۶ به صورت روز شمار دعوت خواهد شد و انتظار می‌رود ظرف روزهای آینده پر شود.

او اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در این‌باره به عهده مدیریت حج و زیارت استان‌های مورد نظرگذاشته شده است.

رضایی از افزایش تعداد کاروان‌های ۱۶۰ و ۱۸۰ نفره با توجه به کاهش نیروهای اجرایی و اختصاص آن به زائران اعزامی خبر داد و به پیگیری‌های انجام شده برای استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر با هدف کاهش مدت زمان سفر حج اشاره کرد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: امسال از کاروان‌های زوجی استقبال خوبی صورت گرفته و با برنامه‌ریزی انجام شده دریافت هزینه‌های حج پیش‌رو با توجه به خدمات ارائه شده و طول سفر زائران دریافت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نواب  نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز خواستار استمرار پیگیری‌ها برای کوتاه شدن مدت زمان سفر حج شد و برنامه ریزی صورت گرفته درباره دریافت هزینه های مدت سفر حج را اقدامی سازنده و در راستای رعایت عدالت دانست.

او همچنین اضافه شدن دو ایستگاه پروازی برای مناطق دور دست در حج پیش‌رو و ارائه خدمات به کاروان‌های زوجی در مکه مکرمه را در تسهیل سفر و رفاه زائران مثبت ارزیابی کرد.

دکتر سیدعلی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت  با اشاره به این‌که تاکنون معاینات پیش از حج حدود ۳۴ هزار زائر انجام شده است، اظهار کرد: این روند با سرعت و دقت ادامه دارد و تابه حال نتیجه معاینات ۸۷ زائر مثبت بوده است.

سیدعباس حسینی  رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به نشستی که با محمدرضا فرزین ـ رئیس کل بانک مرکزی ایران ـ داشتند،  تبادل نظر درباره انتقال ارز مورد نیاز حج پیش‌رو به عربستان و اختصاص ارز به عتبات را مثبت توصیف کرد و گفت: مقرر شد به زائران عتبات معادل ۲۰۰ دلار به دینار عراق ارز فروخته شود که ساختار آن را بانک مرکزی با بانک‌های ملت و ملی تعریف خواهد کرد.

امسال نزدیک به ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر از ایران در مناسک حج شرکت می‌کنند که طبق اعلام سازمان حج و زیارت، اعزام آن‌ها از سوم خردادماه آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه