English

مهرداد بذرپاش:

وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش شناورهای گردشگری است

بذرپاش گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش شناور‌های گردشگری بوده، چرا که باعث کاهش خروج ارز از کشور می شود.

وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش شناورهای گردشگری است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست ویدئو کنفرانسی با ستاد خدمات سفر هرمزگان اظهار داشت: این استان باید برنامه مدونی برای توسعه گردشگری در جزایر و اضافه کردن تعداد جزایر مقصد گردشگری داشته باشد، جزایرِ مقصد گردشگری در هرمزگان باید افزایش یابد که در این راستا هر کاری همچون توسعه و یا ساخت اسکله‌ها لازم است را انجام دهیم.

وی در ادامه ابراز داشت: بنابراین از استانداری هرمزگان تقاضا داریم نامه‌ای با این مضمون به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده تا این موضوع در دولت و مجلس پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: هرمزگان در حوزه بندری و گردشگری دریایی در سال‌جاری رکورد‌های خوبی ثبت کرد به نحوی که افزون‌بر سه میلیون و ۶۶۴ هزار نفر مسافر با شناور‌های مسافری به جزایر رفته و ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار گردشگر دریایی از شناور‌های تفریحی استفاده کردند و همچنین حدود ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو نیز جابه‌جا شد.

بذرپاش عنوان کرد: هرمزگان از نظر دریایی در سالجاری رشد ۱۲ درصدی را در پنج جزیره مقصد سفر و گردشگری تجربه کرده که این به دلیل موقعیت و ظرفیت‌های منحصر به فرد آن است.

وی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش ظرفیت شناور‌های گردشگری بوده و هرچه می‌توان باید از ظرفیت تولید داخل برای این منظور استفاده کرده و موافق وارد کردن شناور‌های دسته دوم تفریحی نیز هستیم.

بذرپاش بیان داشت: هرچه شناور‌های تفریحی در کشور توسعه یابد از ارز بری و خروج ارز از کشور می‌کاهد و بیشتر می‌توان از این ظرفیت در کشور استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نقاط حادثه خیز استان گفت: دستور رفع نقاط حادثه خیز محور لار - کهورستان صادر و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی در پایان افزود: موضوع نقاط حادثه خیز بندرلنگه به پارسیان را نیز دنبال می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه