English

امام جمعه شیراز:

مردم، فساد و تخلفات مدیران را گزارش بدهند

امام جمعه شیراز افزود: رشوه‌خواری متاسفانه وجود دارد؛ مسئله رانت خواری و بی عدالتی در توزیع امکانات هست که به اقتصاد کشور ضرر می زند و باید با آن مقابله شود.در این بخش مسلما مردم باید به میدان آیند چون دستگاه‌های دولتی اگر به تنهایی اقدام کنند به سلامت نمی رسد چون همیشه شیطان هست و عده ای خطا می کنند مگر اینکه بدانند مردم در مقابلشان هستند و رصد می کنند و بررسی می شوند.

مردم، فساد و تخلفات مدیران را گزارش بدهند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز این هفته در سومین حرم اهل بیت (ع) ابتدا با اشاره به آیه ۲۶۸ سوره بقره «الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاء» گفت: شیطان‌های جن و انس در این صحنه مبارزه حق و باطل اینگونه عمل می‌کنند و دو حربه به کار می‌گیرند تا شما را زمین بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: اگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اینجا بگوییم جنگ ترکیبی همین کاری است که شیطان انجام می‌دهد و در آن واحد با چند مسئله مواجه هستید و دشمن عمدا این کار را می‌کند تا شکست در صف شما ایجاد کند.

دژکام با اشاره به مسائل اقتصادی و تورم از جمله گران شدن ارز، سکه، گفت: لیستی از مسائل این چنینی هست و در ادامه بیماری‌های دیگری است مانند رشوه خواری، رانت خواری و حق دیگران را ضایع کردن همه ابزاری است که دشمن به میدان آورده است. اگر یک مورد هم باشد دشمن در رسانه خود آن را ۱۰ برابر بزرگ‌تر می‌کند تا مردم را در موضعی قرار دهد. اسرائیل و آمریکا هم رسما دشمنی می‌کنند.

وی گفت: "لَا تُنْفِقُوا عَلَى مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ"یعنی حمایت مالی و اقتصادی از طرفداران اسلام نکنید و هدفشان این است تا ملت از انقلاب فاصله بگیریند. این برنامه است و دشمن برای چیدن این برنامه‌ها دقت کرده است. حال که می خواهیم مسائل اقتصادی را حل کنیم مشکل بعدی را به وجود می آورند تا در این مسیر درمانده شویم.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه "یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَیَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ"گفت: کاری کن بی حجابی زیاد شود، کاری کن که فحشا و منکرات در جامعه دیده و زیاد شود، همه این ها نقشه است.

آیت الله دژکام اظهار داشت: در صحنه جنگ ترکیبی دشمن بر علیه شما اگر کسی بخواهد خود را به غفلت بزند و بگوید اطلاع نداریم یا شما زیادی دشمن دشمن می کنید؛ دیگر چه زمانی می خواهد بیدار شود؟اینقدر گیجی که در برخی از افراد است و خود را به نفهمی زدن که عده‌ای متاسفانه انجام می دهند مسلم است که اگر قلبا با دشمن نباشند اما در عمل با دشمن همراه شدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به سخنان امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند ۲ دسته کمر مرا شکستند، عده‌ای دانسته و عده‌ای نادانسته که با دشمن همراهی می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. باید از خدا بخواهیم این افراد از خواب بیدار شوند. صحنه جنگ بسیار حساس است.

 امام جمعه شیراز افزود: اگر جمع‌ بندی بخواهیم داشته باشیم از وضعیت تقابل ملت ما در برابر این صحنه جنگ عظیم اقتصادی فرهنگی و شبیخون دشمن که امروز آشکارا حمله می کنند، این مطلب را از زبان رهبر معظم انقلاب می گویم که دشمنان هر چه تلاش کردند با عوامل نفوذی خود برای اینکه ملت ما را از عرصه مطالبه ارزش های دینی و انقلابی دور و مجبور به تسلیم کنند این ملت تا به امروز محکم و مقاوم در دهان دشمن زده است و از این به بعد هم در دهان دشمن می زند.

وی با بیان اینکه عرصه جنگ در دو قسمت اقتصادی و فرهنگی است و ما بایستی برای همه این حمله‌ها، ضد حمله تدارک ببینیم، گفت: مسلما آنچه در عرصه اقتصادی دارد رخ می‌دهد نیاز به برنامه ریزی دارد و این مردم، بالاخره متدینین هم وقتی احساس می‌کنند فشار اقتصادی است شرایط برایشان سخت می‌شود چه رسد به کسانی که شاید از نظر دینی و ایمانی قوی نباشند.

امام جمعه شیراز گفت: اگر دشمن دارد حمله می کند در مقابل دشمن باید خودمان هم، مردم و دولت در این قسمت در حل مسئله اقتصاد با دولت همراهی کنند که جنگ است.اینکه رهبری می گوید مردمی سازی کنید اقتصاد را؛ با ما حرف می زند.

وی بیان کرد: برخی مسائلی مشغولشان می کند که از سایر مسائل غافل می شوند.رهبر معظم انقلاب فرمود مردمی سازی کنید اقتصاد را و دولت به راه‌های مردمی سازی اقتصاد و حمایت از سرمایه های مردم بپردازد و از حیث کار مدیریتی اولویت برای دولت همین است و باید پیگیری کند اما یک قسمت و گوشه از بحث اقتصاد اقدامات ایجابی است و قسمت دیگری از مسئله اقتصاد فسادهای اقتصادی است که بازم مردم باید کمک دهند.

دژکام با ابراز تاسف از اینکه ما مبتلا به فساد اداری هستیم، گفت: قانون برای تسهیل مجوز کسب و کار داریم، اما برخی مقاومت می‌کنند و قانون را انجام نمی‌دهند و این یعنی فساد اداری و مبارزه با فساد اداری باید به خوبی انجام شود.

وی بیان کرد: بخشی از کار آشکار است و همه مطالبه می‌کنند و قانون است و به نفع مردم برای حل مشکل اقتصادی است و این قسمت انجام می‌شود، اما قسمت‌هایی ممکن است مواجه باشیم با یک فساد‌های پنهان؛ مردم متوجه می‌شوند، اما به جایی که باید اقدام و مقابله کند نمی‌رسد.

خطیب نماز جمعه شیراز افزود: رشوه‌خواری متاسفانه وجود دارد؛ مسئله رانت خواری و بی عدالتی در توزیع امکانات هست که به اقتصاد کشور ضرر می زند و باید با آن مقابله شود.در این بخش مسلما مردم باید به میدان آیند چون دستگاه‌های دولتی اگر به تنهایی اقدام کنند به سلامت نمی رسد چون همیشه شیطان هست و عده ای خطا می کنند مگر اینکه بدانند مردم در مقابلشان هستند و رصد می کنند و بررسی می شوند.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود نیاز به تحول داریم و دولت باید تلاش کند و مردم هم حمایت کنند افزود: عرصه نبرد اقتصادی است و این اختلاسگرها و رشوه‌خوارها و کسانی که فساد اداری دارند و بی عدالتی می کنند در لشگر دشمن هستند و برعلیه ملت کار می کنند و باید جلوی این نفوذی‌های دشمن گرفته شود و این خواست رهبری است و مردم باید نشان بدهند که آماده همکاری با دولت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حل مسائل به نام مردم‌رسی، تصریح کرد: راه حلی که به ذهن جوانان شیراز رسیده و به نظر رسیده کار موفقی بوده و باید توسعه پیدا کند. اگر این مسئله را توسعه دهیم مطمئن باشید دشمن شکست می‌خورد و مقابله و هک کردن سامانه توسط دشمن نشان از این است که دشمن متوجه این مقابله شده است و این کار در تحقق آن چیزی که رهبر به عنوان تحول فرموده است می‌تواند یک راه حل باشد.

آیت الله دژکام گفت: قضیه مردم رسی در خصوص مسائل مربوط به شراب خواری، روزه خواری، بی حجابی و بدحجابی شروع شد به خاطر اینکه متاسفانه این صحنه ها مشاهده می شد و هیچ کس احساس مسئولیت نمی کرد و این کار مردمی است.به مدیران استانی گفتم که حمایت کنید اما کار، کار مردمی است و کار جوانان شماست.

وی افزود: در عرصه جنگ فرهنگی کار زمین مانده بسیار داریم اما راهکار حضور مردمی است.اگر نشستید که دستگاه‌های دولتی فقط کار کنند؛ به تنهایی از عهده این کار بر نمی آیند و این حرکت مردم‌رسی با همین عنوان به جز با حمایت ملت نمی‌شود، بگذارید ملت کار خود را بکنند.سازماندهی لازم است اما اصل این است که باید مردم این قضیه را جمع کنند.اگر ملت حزب الله حرکت کنند تمام آنها را سر جای خود خواهد نشاند.

دژکام اعلام کرد که ۸۰ درصد جمعیت در نظرسنجی‌ها می‌گویند حجاب را واجب و لازم می‌دانیم و این درصد اگر خود را نشان ندهند همین آش است و همین کاسه.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی خواهش بنده از جوانان این است که بساطی راه بیندازند که مردم بتوانند اگر کسی رشوه می‌خورد، رانت خواری می‌کند و حق مردم را ضایع می‌کند گزارش دهند و مسئولین هم موظفند پیگیری و حمایت کنند. در عرصه فرهنگی هم این کار خوبی که راه انداخته اند شما حمایت کنید تا تعطیل نشود و این مسئله را واضح کردم.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در عرصه جنگ فرهنگی کار زمین مانده بسیار داریم اما راهکار حضور مردمی است، تاکید کرد: خرده مجتهدهای که حرف‌های بیهوده می‌زنند بیدار شوند، اگر می‌خواهید عزت دنیا و آخرت را پیدا کنید مطیع ولی امر باشید.

دژکام در ادامه با اشاره به ۱۲ فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی، بیان کرد: امروز احترام کردید سرود جمهوری اسلامی را و اعلام آمادگی دوباره ملت برای همراهی با نظام مقدسی که با خون هزاران شهید آبیاری شده است. 

امام جمعه شیراز افزود: با توجه به فرارسیدن روز طبیعت باید تمامی دستگاه‌های اجرایی بر این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که هیچکس دست درازی به منابع طبیعی و محیط زیست نداشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با بیان اینکه روز پنجشنبه۱۷ فروردین ماه میلاد امام حسن مجتبی (ع) در پیش داریم، گفت: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) ۲ حرکت خوب در شیراز شکل می‌گیرد. در این روز اجتماع روزه اولی ها در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود. سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر روزه اولی آمدند در حرم شاهچراغ (ع) جمع شدند. انشاءالله امسال هم این مراسم به خوبی برگزار می‌شود. خانواده‌ها کمک کنند تا این حرکت ارزشمند برای روزه اولی ها شکل بگیرد. به نوجوانان که امسال برای اولین بار روزه گرفتند افتخار می‌کنیم.

آیت‌الله دژکام افزود: میلاد امام حسن مجتبی (ع) را گرامی می‌داریم و جشن بزرگی هم به همین مناسبت در مسجد نصیرالملک برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه