English

استاندار هرمزگان:

راه‌اندازی آزمایشگاه‌های «استاندارد» در هرمزگان مورد تاکید است

استاندار هرمزگان بر راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد و انجام آزمایش‌ها در داخل استان تاکید کرد و گفت: ناچار هستیم برخی از نمونه‌ها را برای آزمایش به استان‌های دیگر منتقل کنیم که این امر موجب صرف زمان و هزینه‌ به استان شده است.

راه‌اندازی آزمایشگاه‌های «استاندارد» در هرمزگان مورد تاکید است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد با اشاره به اهمیت کار استاندارد، اظهار داشت: لازم است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود، ضمن اینکه دستوراتی نیز برای این مهم صادر شده است.

وی در ادامه بیان داشت: در سنجش و ارزیابی کیفیت کالاها، استاندارد نقش بسزایی دارد و سازمان ملی استاندارد می‌تواند با سرعت دهی در آزمایش‌های خود در رابطه با کالاها سرعت ترخیص بنادر را افزایش دهد و زمان معطلی کالاها را کاهش دهد.

استاندار هرمزگان، بندری‌بودن و استقرار گمرکات را یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این استان برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مزیت‌های نسبی هر بندری سرعت آن در ترخیص کالاها بوده لازم است از تمام ظرفیت‌ها برای سرعت بخشی در این امور استفاده شود.

دوستی با بیان اینکه اتفاق های خوبی در این زمینه افتاده است، اما هنوز با وضع مطلوب فاصله‌ داریم، گفت: باید بتوانیم مزیت نسبی خود را در رقابت با بنادر دنیا حفظ کنیم ضمن اینکه یک‌سری منافع محلی و رقابت با بنادر داخلی نیز وجود دارد که برهمین اساس کاهش زمان ترخیص کالاها ضروری است.

وی، تربیت نیروی متخصص در داخل استان را موضوع حائز اهمیت دانست که باید با همکاری اداره کل استاندارد و سایر نهادهای مسئول دنبال شود.

استاندار هرمزگان ابراز امیدواری کرد که در همین فضای موجود در استان بتوانیم بخشی از نیروهای مورد نیاز را جذب کنیم تا بخشی از کارها در داخل هرمزگان انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه