English

شهردار بهارستان:

آماده تحویل فاز دوم و سوم در شهر بهارستان هستیم

شهردار بهارستان بیان داشت: در راستای انجام اقدامات شهری و بهبود وضعیت معابر شهربهارستان آمادگی کامل برای پذیرش فاز دوم و سوم را داریم.

آماده تحویل فاز دوم و سوم در شهر بهارستان هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد شبانی در جمع اصحاب رسانه با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان در ارتباط با فاز 2 و 3 در شهر بهارستان گفت: با توجه به گلایه شهروندان از وضعیت فاز دوم و سوم شهربهارستان آمادگی لازم را برای تحویل فاز دوم و سوم برای ارائه خدمات بهتر شهری و بهبود وضعیت معابر را داریم و در تلاش هستیم تا با شرکت عمران بهارستان به نقطه نظرات مشترکی برسیم.

وی بیان کرد: در مدت زمانی که در سمت شهردار بهارستان بوده‌ام با توجه به نبود شورای شهر سعی کردم تا اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنم.

این مقام مسئول در خصوص اشکالات عمده در سطح شهر بهارستان توضیح داد: رسوب مسافر در ایستگاه های اتوبوس و  منتظر ماندن مسافران به مدت یک ساعت و ۱۲ دقیقه بود که در حال حاضر با اقدامات انجام شده و خرید اتوبوس جدید این مدت زمان به ۱۰ دقیقه رسیده که در تلاش هستیم مدت زمان انتظار مسافران به زیر 5 دقیقه برسد.

شهردار بهارستان ادامه داد: با مساعدت ویژه و بودجه دولتی ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و  به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بهارستان افزوده شد.

وی افزود: برای خرید این ۳۰ عدد اتوبوس جدید ۷۵ درصد هزینه آن یعنی ۱۱۴ میلیارد تومان از ۱۵۵ میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرده است.

شبانی با بیان اینکه خیابان الفت یکی دیگر از معضلات مردم بهارستان بود، گفت: طرح تعریض خیابان الفت که به جهت ترافیک سنگین به شدت برای مردم آزار دهنده بود با تلاش مجموعه شهرداری در مدت 45 روز در دو لاین انجام شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات در سطح شهر بهارستان کمبود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری است که با استفاده از کمک دولتی تعدادی از تجهیزات مورد نیاز از جمله کشنده بتن با هزینه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، لودر به مبلغ 5 میلیارد تومان و سه تراکتور به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان خریداری شد.

شهردار بهارستان با اشاره به وجود زباله گردها در سطح شهر بهارستان و جمع آوری پسماند خشک توسط آنها بیان کرد: تا پایان فروردین ماه سطل‌های مکانیزه زباله در سطح شهر نصب می گردد.

شبانی ادامه داد: این سیستم دفن زباله به صورت پایلوت در دو قسمت از شهر در نظر گرفته می‌شود، سپس با کمک مجتمع‌های مسکونی در سایر نقاط شهر نیز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 طرح مشاوره‌ای در شهر بهارستان در حال انجام است، گفت: قسمت غرب جاده خلیج‌فارس محدوده‌ای به وسعت ۱۱۷ هکتار است که باید در تملک شهرداری باشد و درصدد هستیم طبق قانون تعیین تکلیف اراضی، تکلیف این محدوده را مشخص کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه آزادسازی‌های دو طرف بلوار خلیج فارس نیازمند هزینه سنگینی است، بیان داشت: امیدوریم با مشارکت ساکنان و واگذاری باقی مانده زمین‌ها برای ایجاد مجموعه‌های تجاری و اداری بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

شبانی در خصوص زمین های مرغ نیز توضیح داد: زمین‌های متعدد در حوزه مرغ است که مردم مالک آن هستند آب مناسب و زمین برای کشاورزی وجود ندارد که در فروردین‌ماه سال 1401 مصوب شد طرح پهنه‌بندی را برای زمین‌های این محدوده داشته باشیم که ظرف 3 ماه آینده امیدواریم به نتیجه قطعی برسد.

شهردار بهارستان با بیان اینکه یکی دیگر از ایرادات شهر بهارستان سیستم شهرسازی است که به دلیل بروکراسی اداری کند است و این بروکراسی برای مرم اذیت کننده است، گفت: اواخر اسفندماه سال گذشته مجوز تعویض سیستم و نرم‌افزار شهرسازی را اخذ کردیم و انشاءاله در  بهار امسال سیستم نرم افزار شهرداری تعویض شود.

وی در ارتباط با حریم شهر بهارستان اظهار داشت: نهالستان و سروستان در گذشته به شرکت تعاونی مسکن واگذار شده بود، اما حقوق دولتی پرداخت نشده بود که با کمک دادستان اصفهان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به نتیجه رسید و امیدوارم تعیین تکلیف اراضی برای مردم آن منطقه انجام شود.

این مقام مسئول: در مسابقات ورزشی شهرداری‌ها، شهرداری بهارستان سال گذشته آقایان در دو صحرانوردی قهرمان و بانوان نایب قهرمان شدند که افتخاری برای شهر است.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری «شهر فرهنگ» گفت: یکی از اتفاقات خوب شهر بهارستان جشنواره  شهر فرهنگ بود که در محورهای علمی پژوهشی، فرهنگی هنری و ادبی طراحی و اجرا شد و بیش از ۲۳ استان در آن شرکت داشتند.

محمد شبانی اضافه کرد:بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری «شهر فرهنگ»  وصول و از بین این آثار ۳۲۰ اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته اند.

وی ادامه داد: برگزاری اولین جشنواره به میزبانی شهرداری بهارستان موجب شد بین هنرمندان و شهروندان و شهرداری ها تعامل زیادی وجود داشته باشد واین باعث شد تولیدات و ایده ها راحت تر به دست شهرداری ها برسد و ما بتوانیم از این پتانسیل ها به خوبی استفاده کنیم.

شبانی در خصوص اصلاح بودجه شهرداری بهارستان نیز توضیح داد: سال گذشته بودجه شهرداری ۱۸۲ میلیارد بود که در بودجه امسال این رقم به ۳۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار بهارستان با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بهارستان ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی است، گفت:اما بودجه سال جاری ۴۵ درصد جاری و ۵۵ درصد عمرانی در نظر گرفته شده که امیدوارم بتوانیم در سال جدید اتفاقات بهتری را برای شهر و شهروندان بهارستان رقم بزنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه