English

حوادث ناشی از کار ۴۹ درصد در سیستان و بلوچستان کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از کاهش حوادث ناشی از کار در سال گذشته در این استان خبر داد.

حوادث ناشی از کار ۴۹ درصد در سیستان و بلوچستان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان، حامد آرامش افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸ حادثه در محیط کار این استان اتفاق افتاده است که در مقایسه با سال قبل تر، کاهش حدود ۴۹ درصد را نشان می‌دهد. وی اظهار داشت: همکاران ما در سال گذشته یازده هزار و ۴۲۲ مورد بازرسی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار انجام داده اند که در این بخش نیز به نسبت مدت زمان مشابه سال قبل تر، هفت و نیم درصد میزان بازرسی ها افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از صدور یک هزار و ۲۵۱ ابلاغیه رفع نقص در سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۷۵ پرونده در کمیته های مشاغل سخت و زیان آور استان در این مدت تایید شد.

آرامش بیان کرد: یک هزار و ۶۴۵ مورد بازرسی از کارگاه های ساختمانی و ۳۴۰ مورد بازرسی از معادن استان در سال گذشته توسط بازرسان کار سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی همچنین تعداد بازرسی های دوره ای انجام شده در سال ۱۴۰۱ را هشت هزار و سه مورد بیان کرد و افزود: در این بخش نیز به نسبت سال قبل تر، دو و نیم درصد با افزایش بازرسی ها روبرو هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به مقررات فصل چهارم قانون کار بخصوص مواد ۸۵ و ۹۵ قانون کار، کارفرمایان مکلف به رعایت الزامات قانونی و مصوبات شورای عالی حفاظت فنی به منظور حفظ و صیانت از نیروی انسانی هستند.

آرامش اظهار داشت: تلاش داریم در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار، برای صیانت از نیروی کار هیچ گونه چشم پوشی و اغماضی در بازرسی ها وجود نداشته باشد و به ارتقای حداکثری ایمنی و حفاظت فنی در کارگاه ها دست یابیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه