English

مقتدایی خبر داد؛

تشکیل فراکسیون تامین اجتماعی و امور بازنشستگان به منظور حمایت جدی‌تر از این قشر

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل فراکسیون تامین اجتماعی و امور بازنشستگان به منظور پیگیری مطالبات و حمایت جدی‌تر و نظام‌مندتر از این قشر خبر داد.

تشکیل فراکسیون تامین اجتماعی و امور بازنشستگان به منظور حمایت جدی‌تر از این قشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس مقتدایی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار در نشست خبری با خبرنگاران گفت: هدف اصلی و فلسفه تشکیل این فراکسیون حمایت جدی‌تر و منظم‌تر از این قشر و برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان بازنشستگان است.

وی بیان داشت: بازنشستگان بدانند که با ایجاد این فراکسیون خانه‌ای دائمی برای بیان مطالباتشان در مجلس دارند که ملجاء و پناهگاهی برای حمایت از این قشر خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم تاکید کرد: قطعا در این فراکسیون به بهترین نحوه از حقوق بازنشستگان دفاع خواهیم کرد و صدای آنها را به گوش دولتمردان و سایر مسئولان مربوطه خواهیم رساند.

مقتدایی افزود: یکی از نیازهای اصلی بازنشستگان، تشکیل فراکسیون بازنشستگی است تا از طریق آن مسائل و مشلات این قشر به صورت تخصصی و در قالب قانونگذاری حل و فصل شود.

این مقام مسئول اظهارداشت: ما از طریق این فراکسیون تحقق مطالبات جامعه بازنشستگان را در بودجه ۱۴۰۲، برنامه هفتم توسعه و لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان پیگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از نیازهای اصلی بازنشستگان، تشکیل فراکسیون بازنشستگی است تا از طریق آن مسائل و مشلات این قشر به صورت تخصصی و در قالب قانونگذاری حل و فصل شود.

مقتدایی یادآور شد: امیدوارم که بتوانیم در قالب این فراکسیون گام اساسی در جهت کاهش آلام بازنشستگان و حل مشکلات و تحقق مطالباتشان برداریم.

 این نماینده مجلس افزود:عدم همسان سازی به موقع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، تاخیر در پرداخت به موقع مطالبات آنها، تعیین افزایش حقوق کارگران بر خلاف رقم واقعی تورم و کوچک شدن سبد خانوارشان تنها بخشی از حجم عظیم مصائب جامعه کارگری است.

وی با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی باید پویایی داشته باشد، گفت:این درحالی است که برخلاف سایر صندوق های بازنشستگی، صندوق تامین اجتماعی با آورده خود مردم تامین می شود و دولت ها هنگام نیاز مالی، اول به سراغ استقراض از این صندوق می روند.

مقتدایی ادامه داد: دست اندازی به صندوق تامین اجتماعی روالی است که از سابق وجود داشته و به نوعی حیاط خلوت دولت ها برای استقراض در زمان نیاز مالی بوده و نارضایتی اعضای صندوق را در پی داشته است این روند باید متوقف می شد و مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در این مبحث تفاهم دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود تصویب افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار باحضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان، شاهد دخالت دولت برای ممانعت در پرداخت ها به دلیل ایجاد تورم بودیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم اضافه کرد: البته بدون اجرای افزایش حقوق هم تورم افسارگسیخته را تجربه کردیم که ما در مجلس شورای اسلامی ده ها تذکر را به صورت کتبی در این خصوص ارائه کردیم .

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون بازنشستگان در مجلس گفت: یکی از دستور کار ما برگزاری جلسات با متولیان دولتی و غیر دولتی و مسئولان صندوق های بازنشستگی است تا با توانمندی های مجلس به کمک صندوق ها و بازنشستگان بیاییم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: امیدوارم که بتوانیم در قالب این فراکسیون گام اساسی در جهت کاهش آلام بازنشستگان و حل مشکلات و تحقق مطالباتشان برداریم.

فراکسیون تامین اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه