English

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان:

جامعه کارگری یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه است / تعیین مزد منطقه‌ای استثمار نوین کارگران است

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان گفت: جامعه کارگری یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه است که در توسعه و پیشرفت کشور تاکنون نقش اثرگذاری داشته‌ و این قشر اکنون با مشکلات اقتصادی و چالش‌های زیادی روبرو شده‌ است.

جامعه کارگری یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه است / تعیین مزد منطقه‌ای استثمار نوین کارگران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید حسن هاشمی در سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: نبود امنیت شغلی جامعه  کارگری منجر به عدم تشکیل تشکل‌های کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی می‌شود.

وی اضافه کرد: اخیرا اتاق بازرگانی و برخی از کارفرمایان نوکسیه و تازه به دوران رسیده بحث مزد منطقه ای را مطرح کردند که عملا نفی شورای عالی کار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعیین مزد منطقه ای، استثمار نوین کارگران است، افزود: شورای عالی کار و خانه کارگر نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان گفت:اجرای کامل قانون کار می‌تواند امنیت شغلی شاغلان در عرصه تولید و خدمات را تامین کند، به طوری که خود و خانواده آنان آرامش داشته باشند.

وی ادامه داد: کارفرمایان قانون تجارتی را پیاده سازی می کند که از صاحب کار و کارگر حمایت نمی کند؛ این درحالی است که مطالبات زیادی از جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی بر زمین مانده است.

هاشمی با اشاره باینکه امروز در حوزه درمان با بحران مواجه هستیم، گفت: برگرداندن قطار درمان بر ریل قانون الزام درمان رایگان در سازمان تأمین اجتماعی امری است که باید به سرعت انجام شود.

 وی با بیان اینکه اصلاحات ساختاری در حوزه شاغلان جامعه کارگری باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: ابتدای سال و پس از مصوبه شورای عالی کار قرار بود 38 درصد برای حداکثر بگیران و 54 درصد برای حداقل بگیران تامین اجتماعی اجرا کنند، اما تعلل در اجرای این قانون شیرینی افزایش حقوق را با تورم از بین برد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان با اشاره به اینکه همچنان 25 درصد ازحقوق سال 99 را طلب کار هستیم افزود: قرار بود از اول فروردین سال گذشته 25 درصد از همسان سازی را پرداخت کنند که انجام نشد.

هاشمی با بیان اینکه جلوی همسان سازی حقوق ما را بستند و محدودمان کردند، گفت: با تورم امروز، همین افزایش حقوق هم کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. اکثر کالاهای اساسی افزایش چند برابری داشته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حالیکه سازمان تامین اجتماعی 90 هزار میلیارد تومان دریافت کرده بود، دولت سیزدهم لایحه مربوط به تامین اجتماعی را پس گرفت و از حقوق حقه ما دفاع نکرد؛ لایحه ای که برای دائمی شدن متناسب سازی بود و برای لشگری و کشوری انجام داد و همسان سازی بیمه شدگان تامین اجتماعی را انجام ندادند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اصفهان با اشاره باینکه خواسته ما رفع تبعیض بین صندوق های بازنشستگی است، گفت: اگر قانون به درستی اجرا می شد و طبق آن سازمان همه ساله مطابق با هزینه زندگی، افزایش حقوق را اعمال می کرد  مشکلی نداشتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه