English

مشارکت صندوق تعاون روستایی در تنظیم بازار کالاهای اساسی

مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان از پیشنهاد اعطای تسهیلات برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال کشاورزی و آمادگی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی خبر داد.

مشارکت صندوق تعاون روستایی در تنظیم بازار کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد مصباح در تشریح عملکرد صندوق تعاون روستایی، اظهار کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده با معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای احیا واحدهای کشاورزی تعطیل و نیمه فعال، تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شود.

به گفته وی، میزان سود این تسهیلات بر اساس معرفی بانک‌های عامل متفاوت است، اما دو بانک کشاورزی و کارآفرین در این طرح مشارکت دارند و متقاضیان برای احیاء واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی معرفی می‌شوند.

 مصباح افزود: این صندوق تحت نظارت سازمان مرکزی تعاون روستایی و در قالب مشارکت با تشکل‌های بخش کشاورزی، نقدینگی مورد نیاز فعالان این بخش را تامین می‌کند و به دنبال حذف واسطه‌گری در وجوه، ساماندهی غیرعضوها و سوق دادن شعب و باجه‌ها به روستاها است.

مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان با اشاره به آمادگی این صندوق در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی، گفت: براساس این طرح مبالغی در اختیار شعب استانی در قالب تنظیم بازار کالاهای اساسی قرار خواهد گرفت به شرط اینکه ۳ درصد سود ( ۱.۵ درصد - ۱.۵ درصد) در اختیار صندوق و تشکل‌ها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: بنابراین هر شرکت تعاونی که برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در کشور برنامه داشته باشد با آن مشارکت می‌کنیم.

مصباح با اشاره به ورود جهاد کشاورزی برای مولدسازی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی هر ساله بخشی از اموال مازاد خود را از طریق مزایده به فروش می‌رساند که تمامی مبلغ در اختیار صندوق توسعه بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی صندوق تعاون روستایی ایرانیان اضافه کرد: درخواست داریم بخشی از این مبلغ نیز برای حمایت از بخش کشاورزی در اختیار صندوق تعاونی روستاییان قرار گیرد که اکنون در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که امیدواریم برای سال آینده عملیاتی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه