English

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام خبر داد؛

احداث ۱۰۷ پروژه جهت افزایش سرانه ورزشی در استان ایلام

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: در سطح استان ۱۰۷ پروژه با مساحت بیش از ۲۲۲ هکتار در دست احداث است.

احداث ۱۰۷ پروژه جهت افزایش سرانه ورزشی در استان ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، شهاب شهبازی در نشست خبری با اصجاب رسانه با بیان اینکه در سطح استان ۱۰۷ پروژه ورزشی روباز و سرپوشیده در دست اقدام است گفت: مساحت کل پروژه های در دست اجرا ۲۲۲ هکتار و ۲۲۸ متر مربع است.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای ساخت این پروژه‌ها و افزایش زیرساخت‌های ورزشی ۱۱۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل پروژه ها در سطح استان ۲۲۴ میلیارد تومان نیاز است که مصوب سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۰ میلیارد و ۱۰۹ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی سرانه فضای ورزشی در استان را ۹۶ سانتی متر مربع عنوان کرد و گفت: در سال گذشته طی سفر رئیس جمهور به استان ۳۲ پروژه مورد توجه قرار گرفت که پروژه هایی که بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند در اولویت قرار گرفته و تخصیص اعتبار آنها انجام گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۲ پروژه ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی و زمین چمن طبیعی بزرگ و سالن های چند منظوره به بهره برداری رسیده و ۱۰ پروژه باقی مانده که در تلاشیم تا پایان سال مالی به بهره برداری برسند.

شهبازی با اشاره به لزوم توسعه عادلانه فضای ورزشی اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی در استان نسبتاً محدود است و در بحث توزیع سرانه در شهرستانها متاسفانه توزیع عادلانه رعایت نشده است که این مهم بخصوص در شهرستانهای محروم مثل هلیلان و ملکشاهی مورد توجه است.

وی تصریح کرد: برخی از شهرستان ها از نظر سرانه ورزشی وضعیت خوبی حتی تا حدود یک و نیم متر داشته ولی برخی از شهرستان های استان تا ۴۷ صدم متر مربع بوده و این فاصله معنادار است که باید در استان کاهش یابد.

شهبازی با بیان اینکه در مجموع کسب مقام در مسابقات تیمی ۱۲ مقام اول تا سوم تیمی توسط ورزشکاران استان کسب شده افزود: از مجموع عناوین کسب شده انفرادی نیز در مسابقات کشوری ۱۹۵ مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران استان کسب شده است.

این مسئول عنوان کرد: ورزشکاران ایلامی در مسابقات بین‌المللی نیز طی سال جاری ۲۴ مدال و در عناوین جهانی ۵ مدال و عناوین آسیایی ۹ مدال کسب کردند.

شهبازی خاطرنشان کرد: بمنظور توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار ۸۵ خانه ورزش در روستاهای کم برخوردار ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در ورزش همگانی با توجه به نیاز عمومی مردم و کم هزینه بودن آن در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴ همایش ورزشی پیاده روی خانوادگی برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در پایان به مسابقات جام روستاییان اشاره کرد و گفت: در سطح استان ۳۹۱ تیم در بخش روستاهای استان برای برگزاری این مسابقات شرکت کرده و برای مرحله دوم این بازی‌ها با نام جام ایرانیان تا کنون ۳۸۰ تیم ثبت نام کرد‌ه‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه