English

دادستان کرمانشاه:

مدعی العموم فعالیت اصناف را در روزهای پایانی سال زیر نظر دارد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید نظارت‌ها روی صنوف کرمانشاه در آستانه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: دستگاه‌های ذیربط باید با تشکیل گشت های نامحسوس و بکارگیری ظرفیت بسیج اصناف بازرسی‌های خود را تشدید کنند.

مدعی العموم فعالیت اصناف را در روزهای پایانی سال زیر نظر دارد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، شهرام کرمی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بر لزوم نظارت دقیق تر بر بازار تاکید کرد و افزود: با توجه به احتمال سودجویی برخی از کسبه و افزایش کاذب قیمت ها به ویژه در ماه مبارک رمضان، دستگاه های ذیربط مکلف هستند که نظارت های دقیقی را در این ایام روی صنوف داشته باشند.

دادستان کرمانشاه با تاکید بر لزوم برخورد جدی با واحدهای صنفی گران فروش، تصریح کرد: به آن دسته از واحدهای صنفی که گران فروشی می کنند و حرمت و شئونات ضروری ماه رمضان را رعایت نمی کنند، تذکر و هشدار داده و برخورد قانونی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: معاونت بهداشتی استان مکلف است، نظارت و بازرسی مستمر از رستوران ها، کبابی ها، قنادی ها، مراکز تهیه و توزیع زولبیا، بامیه، آش و حلیم پزی ها به ویژه بازرسی های مستمر شبانگاهی در طول ماه مبارک رمضان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

کرمی در ادامه با بیان اینکه خدمات دستگاه های خدمت رسان در ایام تعطیلات نوروز باید تداوم داشته باشد، افزود: تمام ادارات و سازمان های خدماتی و رفاهی مانند ادارات آب و برق، تلفن، آتش نشانی، مراکز درمانی در سطح استان موظفند ستادهای ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات احتمالی شهروندان پیش بینی و بکار گیرند.

وی بر تردد بالای مسافران نوروزی در جاده های کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این راستا جمعیت هلال احمر استان در اجرای طرح امداد و نجات جاده ای باید به منظور انجام عملیات امداد و نجات از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده نسبت به برپایی پایگاه های ثابت، سیار و موقت و پایگاه امداد و نجات کوهستان اقدام کند.

دادستان کرمانشاه با یادآوری گلایه های مردم از کمبود پزشکان در ایام نوروز سالهای گذشته هم اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید بر فعالیت درمانگاه ها و مراکز درمانی در ایام تعطیلات نوروزی نظارت داشته و تمهیداتی اندیشیده شود که کادر درمان به ویژه در بخش اورژانس تمامی بیمارستان های استان بیش از پیش آمادگی خدمات به بیماران را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مراکز درمانی برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی باید دارای برنامه کشیک نوروزی باشند.

کرمی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، استقرار ایستگاه های سلامت در سطح استان، دایر کردن مراکز شبانه روزی دندانپزشکی و داروخانه‌های معین برای ارائه خدمات مناسب دارویی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای انتقال مناسب مصدومین به مراکز درمانی، فعالیت آزمایشگاه ها و مراکز رادیولوژی و سونوگرافی و تدوین برنامه کلی آن، فعالیت روزانه کلینیک های ویژه در این ایام با حضور رشته های بالینی خاص را هم جزو اقداماتی عنوان کرد که باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی