English

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد؛

نخستین بذرپاشی برنج در شالیزارهای ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری از انجام اولین بذرپاشی خزانه در اراضی شالیزاری روستای گلنشین این شهرستان خبر داد.

نخستین بذرپاشی برنج در شالیزارهای ساری

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به اینکه اولین بذرپاشی خزانه در اراضی شالیزاری روستای گلنشین از توابع دهستان پنبه زارکتی شهرستان ساری انجام شد، اظهار داشت: نخستین بذرپاشی خزانه برنج از نوع رقم طارم هاشمی در 3 هکتار اراضی شالیزاری روستای گلنشین این شهرستان صورت گرفت.

وی با تأکید بر ضرورت شستشو و ضدعفونی بذر برنج، ادامه داد: برای خارج کردن بذرهای پوک و مبارزه با بیماری های بذرزاد، سبک و سنگین کردن بذر با آب و نمک و ضدعفونی بذر با قارچ کُش قبل از بردن بذر به خزانه و یا گرم خانه انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: مکان خزانه گیری برنج باید به درستی شخم زده شود و قبل از شخم دوم خاک خزانه باید از هوموس و کود دامی کافی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: معمولاً خزانه ها را در مکانی قابل دسترس برای مزارع برنج، نزدیک به منبع آب و با نور آفتاب کافی ایجاد می کنند که جهت شمالی جنوبی برای نورگیری بهتر و در معرض باد نبودن برای خزانه ها توصیه می شود.

علوی با بیان اینکه برای دستیابی به دقیق ترین تاریخ کاشت مناسب برای هر منطقه می توان ضمن مراجعه به میانگین دمای بلند مدت، از توصیه های کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی نیز استفاده شود، گفت: زمان مناسب برای خزانه گیری با توجه به شرایط هر منطقه و رقم انتخاب شده برای کشت متفاوت است، اما بهترین زمان خزانه زمانی است که از سرمای اول فصل تا حدودی گذشته باشد و دمای محیط به متوسط 16 درجه سانتیگراد برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه