English

در آستانه نوروز ۱۴۰۲؛

ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز آغاز به کار کرد

طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد فارس، ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز، در راستای ارائه خدمات به میهمانان و زائرین نوروزی در پنج ورودی کلانشهر شیراز برپا شد.

ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، شهردار کلانشهر شیراز در آیین افتتاحیه ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری با بیان اینکه راه اندازی ستاد سفر برای مدیریت هرچه بهتر خدمات به مسافرین با مشارکت دستگاه های مسئول است، گفت: امسال به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز و ورود زودهنگام مسافران به شیراز ستاد مرکزی سفر زودتر راه اندازی شد.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه تمام دستگاه های خدمات رسان در این ستاد عضو هستند، عنوان کرد: از تمام ورودی ها، مراکز تاریخی و کمپ ها بازدید کردیم، سه هزار نفر از کارکنان شهرداری به صورت شبانه روزی همراه با ۴۰۰ نفر از نیروهای بسیج در این تعطیلات به مردم و مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.

اسدی با اشاره به آماده سازی شهر برای ورود مسافران متذکر شد: تمام شهر در حال خدمات رسانی هستند، به طور مثال حجم زباله ها در روزهای پایانی سال به دلیل خانه تکانی افزایش یافته است و شهرداری خدمات رسانی خود را بیشتر کرده است.

شهردار شیراز با اشاره به ترافیک در اطراف اماکن تاریخی گفت: با همکاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پارکینگ های موقت ایجاد شده است. 

اسدی افزود: برنامه سال تحویل را در اماکن مذهبی و تاریخی مانند حرم شاهچراغ (ع) و در جوار قبور مطهر شهدا داریم.

وی با بیان اینکه شهرداری از سفرهای نوروزی درآمدی ندارد، متذکر شد: شهرداری در این ایام بیشتر هزینه می کند و به دنبال منافع مالی و اقتصادی در این ایام نیست.

شهردار شیراز با اشاره به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، اعلام کرد: با برگزاری سفره های افطاری و ایجاد موکب ها از مردم پذیرایی می شود.

افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر+شیراز

 

در ادامه این مراسم رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تشکر از اعضای ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز، گفت: از سال گذشته یک تدبیر خوب توسط شورا به ویژه در کمیسیون، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا شکل گرفت که بر اساس آن رصد و نظارت فعالیت خدمات سفر در دستور کار قرار گرفت تا خدمات به مسافران نوروزی به نحو مطلوب انجام گیرد.

مهدی طاهری با تاکید بر نظارت کافی بر عملکرد ستاد خدمات سفر بر اساس تکلیف قانونی شورا، بیان کرد: آنچه سال گذشته شکل گرفت آثار بسیار خوب و بابرکتی بر جا گذاشت و مهمترین این آثار تطبیق این عملیات برای سال‌جاری و سال های آینده است.

وی گفت: سال گذشته شاهد ورود مسافران نوروزی بعد از دو سال ممنوعیت سفر به خاطر بیماری کرونا بودیم که به نوعی شاید شوکی را به شیراز وارد کرد و در اواسط ایام نوروز اعلام شد که هموطنان به شهر شیراز وارد نشوند و شیراز ظرفیت پذیرش مسافران را ندارد که امیدواریم امسال شاهد چنین چیزی نباشیم.

طاهری با بیان اینکه مهمترین ظرفیت شیراز گردشگری و زیارت است، تاکید کرد: اگر این ظرفیت به خوبی مورد توجه قرار نگیرد، حق مطلب برای این شهر ادا نشده است، جایگاه بالای اماکن مذهبی و تاریخی این شهر حکم می‌کند که برای حفظ این شأن و مقام تلاش کنیم و بهترین خدمت را به مسافران ارائه دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: هر شهری به سوغاتی خود مشهور است، شیراز هم لیستی از سوغاتی دارد اما من به عنوان کوچکترین خادم شهر درخواست دارم بهترین سوغاتی که به مسافران می دهید خاطره خوش از سفر به شیراز باشد.

وی با اشاره به تقارن ماه رمضان به عنوان بهار قرآن با بهار طبیعت گفت: امیدواریم بتوانیم در این دو بهار بهترین خدمات رسانی را به مردم هدیه دهیم و بهترین خاطرات را برای آنها رقم بزنیم.

 

افتتاح ستاد خدمات سفر+شیراز

در ادامه این برنامه، استاندار فارس نیز با بیان اینکه در ایام نوروز باید ورودی های شهر جلوه ای از زیبایی های شهر شیراز باشد، گفت: در ورودی ها تغییرات محسوسی را می بینم که نشان از فعالیت شهرداری دارد و راهداری نیز باید برخی مشکلات مانند چاله ها و ناهمواری ها را برطرف کند.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به رتبه بالای استان فارس در خدمات‌رسانی سفر در کشور، بیان کرد: اطلاع رسانی و علائم راهنما برای مسافران به خوبی در حال انجام است، برای مسافران باید شرایط اسکان شایسته و با قیمت های مناسب ایجاد شود که آموزش و پرورش در این حوزه به خوبی در حال همکاری است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم دسترسی مناسب مسافران به مواد غذایی، بیان کرد: بحث دسترسی به اماکن بسیار مهم است بنابراین نیروی انتظامی در شهر نیز فعالیت لازم را داشته باشند و می‌بایست سیستم کنترل ترافیک بروزرسانی و تقویت شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است، عنوان کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان باید آداب ورود به حرم مطهر شاهچراغ (ع) رعایت و در عین میهمان نوازی تذکرات لازم برای رعایت مسائل شرعی و اعتقادی داده شود، نباید فراموش شود که مسافر در عینی که روزه ندارد، نباید روزه خواری هم کند، این مورد با رعایت موازین اخلاقی و با مهربانی تذکر داده شود.

افتتاح ستاد خدمات سفر+ شیراز

همچنین معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، نیز در ادامه مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری شیراز با اشاره به تحول شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۱ و پرداخت مطالبات ۱۳ هزار نیروی شهرداری، گفت: اولویت با پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری است، همچنین دستور نوسازی ۴۰۰ میلیارد تومان ناوگان حمل و نقل عمومی که توسط شهردار شیراز نشانه تحول دیگری است که در آستانه سال جدید صادر شده است.

غلامرضا غلامی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز بودجه برای ستاد استقبال و ورودی شهر هزینه خواهد شد و در هر پنج ورودی شهر، ستاد استقبال از نوروز افتتاح خواهد شد و ستاد مرکزی خدمات سفر نیز امروز در بولوار گلستان، خیابان معزی در فرهنگسرای کتاب به عنوان ستاد مرکزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

غلامی با اشاره به خدمات رسانی بیش از سه هزار نفر در ستاد مرکزی خدمات سفر شهرداری کلانشهر شیراز، بیان کرد: به دنبال رسیدن به شعار شهر ایمن در سال ۱۴۰۲ هستیم، شهری که در آن حادثه ای اتفاق نیفتد یا به حداقل برسد که در چهارشنبه سوری امسال شاهد آن بودیم و الحمدالله حادثه ای نداشتیم و ما قدم به قدم به این شعار نزدیک می شویم.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز در ۵ ورودی شهر، تصریح کرد: مسافر خسته است و آستانه تحمل کمی دارد که با نصب این نرم‌افزارها به راحتی می تواند به هتل ها، اقامتگاه ها، مراکز تفریحی و تاریخی، مسیر، مدارس، بازار و غیره به راحتی دسترسی خواهد داشت.

غلامی ادامه کرد: برای کاهش صدمات و کم کردن ترافیک شهری در ایام تعطیلات نوروزی برنامه ریزی کردیم، شهر باید پویا باشد تا اقتصاد رونق یابد، راه اندازی کمپ‌های اقامتی بیشتر برای شرایط بحرانی پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در صدور مجوز غرفه ها باید به موضوع حفظ زیبایی منظر اماکن تاریخی و فرهنگی توجه شود، گفت: بازاریان باید در این زمینه توجیه شوند همچنین با صدور مجوزها، شهرداری هم بتواند خدمات خود را دریافت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه