English

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری کاشان:

میانگین روزانه متوفیان در شهرستان کاشان به ۶/۲ رسید

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری کاشان بیان داشت: میانگین روزانه متوفیان در شهرستان کاشان 6/2 رسید.

میانگین روزانه متوفیان در شهرستان کاشان به 6/2 رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید محمدحسین علوی زاده در نشست خبری که با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت ثبت روز 21 اسفند در تقویم به عنوان روز ملی خادمان آرامستان ها گفت:آمار کل متوفیان شهرستان کاشان از ابتدای سال تا کنون ،۲ هزار ۲۳۵ نفر می باشند که از این تعداد متوفی خانم ۸۲۹ نفر و متوفی آقا یکهزارو ۲۴۵ نفر ومتوفی نوازد ۱۶۴ نفر می باشند.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط  ۶/۲  در کاشان فوت می شوند، افزود: میانگین سن فوت شدگان در آقایون ۶۵ و در بین بانوان ۷۳ می باشد.

این مقام مسئول همچنین متوفیان خاکسپاری شده در دارالسلام کاشان را ۶۹۲ نفر بیان کرد و گفت:از این مجموع در سال جاری، ۱۸۱ نفر اتباع خارجی و مابقی در سایر نقاط شهر و روستاها ‌دفن شده اند این در حالیست که در کلان شهرهای بزرگ  دو ، سوم متوفیان در آرامستان های اصلی دفن شده اند اما در شهرستان کاشان این موضوع عکس آن است .

مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری با اشاره به افتخار میزبانی از ۹۸۹شهید والامقام در گلزار شهدا گفت: ۱۰۷ از نفر از والدین شهدا و جانبازان در این گلستان به خاک سپرده شده اند.

محمدحسین علوی زاده با اشاره باینکه ۲۶۸ماموریت حمل جنازه به شهرهای کشور توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان صورت گرفته است، گفت: علت اصلی بالا بودن این آمار را ترانزیتی بودن محورهای مواصلاتی کاشان است.

 مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان اقدمات عمرانی درآمدی صورت گرفته در این آرمستان را بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تصریح کرد و افزود: مبلغ ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان نیز اقدامات عمرانی غیردرآمدی می باشد که در مجموع یکصدو ۲  میلیارد ریال اقدامات عمرانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان اقدامات زیرساختی صورت گرفته است، ابراز داشت: ۴۹۰ میلیون تومان نیز در حوزه فرهنگی هزینه شده است و ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز در حوزه تنظیف و نگهداری فضای سبز هزینه شده است.

این مقام مسئول با توجه به  افزایش قیمت قبر توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود، گفت: قیمت قبور در سال 1402 نسبت به سال جاری ۳۲ درصد افزایش یافته که پس از تصویب در شورای تطبیق فرمانداری شهرستان کاشان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان با بیان اینکه ملاک در تعیین قیمت‌ها سهولت در دسترسی است، تصریح کرد: قطعه هنرمندان و نام‌آوران در این سازمان در نظر گرفته شده که برای تخصیص آن نیازمند تصویب شورای شهر است که روند اداری آن در حال انجام است.

علوی زاده با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳ هزار نفر از اقشار مختلف به دارالسلام کاشان دعوت و طرح گلستان‌گردی در گلزار شهدا ویژه افراد اجرایی شده است، تاکید کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز برای اقشار مختلف در نظر گرفته شده است.

مدیر آرامستان ها با بیان اینکه از بودجه 27 میلیارد تومانی سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان 25 میلیارد تومان محقق شده است، گفت: بودجه سال آینده ویژه این سازمان در سال 1402 نیز 33 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه