English

مدیرکل زندان‌های فارس خبر داد؛

آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد به همت خیرین

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: از ابتدای سال جاری با مشارکت خیرین در قالب جشن های گلریزان و برنامه های تلویزیونی زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی نیازمند جرایم غیر عمد فراهم شده است.

آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد به همت خیرین

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مدیرکل زندان ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای شیراز اظهار داشت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۶۸۲ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان بوده است که با قبولی دادخواست اعسار توسط قضات محترم، مبلغ ۳۷۵ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان از بدهی این افراد کسر و مبلغ ۲۵۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان توسط کمیته صلح وسازش گذشت رضایتمندانه بعمل آمده است و مابقی این افراد مبلغ ۵۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران و تسهیلات بانک های عامل تامین و زمینه آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

اسحاق ابراهیمی عنوان نمود: برخی از افراد آبرومند و متدین جامعه به دلیل بدهی ناخواسته و جرائم غیرعمد راهی حبس می‌شوند که حمایت خیران از این افراد موجب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه و کاهش جمعیت زندان‌ها شده و در یک نگاه کلی به اقتدار بیشتر نظام می‌انجامد.

وی با اشاره به اقدامات خداپسندانه و انسان دوستانه خیرین استان در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را عملی بسیار پسندیده عنوان نمود و از نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما و اصحاب رسانه استان خواست با ترویج و نشر اینگونه اقدامات نیکو به گسترش فرهنگ همنوع دوستی و دستگیری از نیازمندان در جامعه کمک نمایند.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان فارس با بیان این موضوع که با آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از فروپاشی خانواده ای جلوگیری می شود که خیرین باید نسبت به این نوع کار های جهادی توجه بیشتری از خود نشان دهند تا هدف حبس زدایی، به طور مطلوب تحقق یابد.

 مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در زمینه همکاری و تولید برنامه و فرهنگ سازی اجتماعی که رسالت اصلی صداوسیما افزود: خیرین استان فارس در زمینه کمک به همنوع و کار خیر با داشتن پیشنه فرهنگی غنی در قله مهر ورزی و مهربانی می یاشند که جایی بسیار تقدیر و تشکر دارد.

همچنین مقرر گردید صدا و سیمای مرکز فارس در قالب تولید برنامه با همیاری شهردای شیراز در زمینه تبلیغات شهری و محیطی با بهرگیری از شبکه استانی و فضای مجازی، درخصوص آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان به منظور جمع آوری کمک های خیرین و نیکوکاران همکاری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه